XPS 15 9560

Instalacja Windows 10 na sprzęcie Dell, problemy z Windows 10, pytania odnośnie systemu Windows 10, Windows 10 Dell
Bo
Boberroo
Posty: 1
Rejestracja: 18 cze 2018, 16:34

XPS 15 9560

Postautor: Boberroo » 18 cze 2018, 16:48

Witam,
mam problem, który towarzyszy mi od samego początku zakupu laptopa. Otóż problem tyczy się oprogramowania Nvidia. Problem staję się mocno irytujący, póki co poradziłem sobie z tą usterką w sposób alternatywny, ale nie jest on w 100% zapobiegawczy.

Otóż problem polega na tym, że gdy zamykam okno jakiejkolwiek aplikacji nie uwzględniających systemowych, to podczas zamykania pozostaje "cień" po oknie, który widnieje jakieś 2 sekundy, nie ważne czy zamykam Chrome, czy Office, dzieje się to praktycznie za każdym razem. Jeśli chodzi o systemowe aplikacje, to tego problemu nie ma. Pytanie skąd wiem, że to sterownik Nvidia? Ponieważ po całkowitym jego usunięciu problem znika natychmiast i wszystko zamyka się płynnie i ekspresowo, bez żadnego zacięcia.

Moje alternatywne rozwiązanie polega na wyłączeniu "Stosuj animacje podczas minimalizowania i maksymalizowania okien" w zaawansowanych ustawieniach systemu. To rozwiązanie nie jest w 100% skuteczne, ponieważ po zamknięciu potrafi kursor zaciąć się na sekundę, ale przynajmniej nie ma tego cienia okna.

Kolejnym rozwiązaniem jest Windows 10 Insider Preview, po instalacji bety, problem znika, ale ta znów nie jest tak stabilna i postanowiłem powrócić do poprzedniej wersji Windowsa.

Próbowałem sterowników najnowszych ze strony Nvidia oraz certyfikowane Della, kontaktowałem się również z supportem Dell, który niestety, ale nie zdołał mi pomóc. A nie ukrywam, ze ten lag jest strasznie irytujący, ponieważ pojawia się to za każdym zamknięciem okna aplikacji, a zwłaszcza przy tej specyfikacji sprzętowej.

Specyfikacja:
Windows 10 home - najnowsza kompilacja
Intel HD 630
GeForce 1050

Pozdrawiam
Boberroo


pi
piotr_solek
Dellmania UltraUser
Posty: 861
Rejestracja: 31 sie 2015, 12:39
Kontaktowanie:

Re: XPS 15 9560

Postautor: piotr_solek » 19 cze 2018, 12:49

Jesteś pewien ,że to wina "nvidia". Zdajesz sobie sprawę ,że masz dwie karty graficzne? Windows ma różne wersje, więc sprawdź, jaką sam posiadasz wersję i jaką masz konfigurację/ustawienia. Dużo napisałeś ale praktycznie zero informacji odnośnie wersji oprogramowania.

Od początku...sprawdź czy masz aktualne oprogramowanie (BIOS, OS). Jak zainstalujesz Win 10 (najnowszą wersję) to bez instalacji sterowników do grafiki (nvidia) sprawdź występowanie "tej denerwującej przypadłości". W zależności od wyniku podejmij kolejne działania.


Upgrade i konserwacja laptopów. Modemy wwan.
Optymalizacja systemów w obrębie OS bez zbędnego zaśmiecania dodatkowymi aplikacjami. Zgadywanie upss tz diagnostyka drobnych usterek.
Nie pracuje dla Dell.

Wróć do „Laptopy Dell i Windows 10”

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Google [Bot]