Problemy z 5558. Użycie dysku 100%

Problemy związane z: Laptop Dell Inspiron
Awatar użytkownika
fengari
Posty: 4
Rejestracja: 11 mar 2016, 17:35

Problemy z 5558. Użycie dysku 100%

Postautor: fengari » 11 mar 2016, 17:52

Witam, od ok 3-4 miesięcy jestem posiadaczką inspiron 15 5548* (i5-5200u 8gb 1tb w8.1). Niestety od samego początku zaczęło się z nim dziać coś niepożądanego. Podczas uruchamiania stron z plikami video ekran robił się czarny i pojawiał się komunikat, że sterownik ekranu przestał działać. Zaktualizowałam sterownik i problem znikł, ale pojawił się kolejny. Teraz nie ważne co bym robiła- komputer co jakiś czas zaczyna głośno pracować, zawiesza się i ekran znika, po czym znowu występuje ten sam komunikat co wcześniej o sterowniku grafiki. W menadżerze zadań praca dysku wynosi prawie cały czas 100%. Nie byłabym tym zaskoczona gdybym miała uruchomione "poważniejsze" programy niż przeglądarka chrome, bądź spotify. Mogę wykluczyć wirusa, który powoduje ten stan rzeczy ponieważ komputer był ostatnio skanowany. Zrobiłam też przywrócenie stanu fabrycznego, z obawy iż zainstalowałam coś co powoduje ten stan, Niestety problem nie znikł. Myślałam też, że dysk obciąża program antywirusowy Mc Afee) ale nawet po wyłączeniu dysk skacze od 0 do 100%. Bardzo proszę o pomoc, nie wiem czy reklamować produkty z tego typu problemem czy może ja zrobiłam coś nie tak?

Dodam, iż laptop był kupiony w Media Ekspert i oczywiście posiada gwarancje.
Ostatnio zmieniony 16 mar 2016, 19:32 przez fengari, łącznie zmieniany 1 raz.


pi
piotr_solek
Dellmania UltraUser
Posty: 861
Rejestracja: 31 sie 2015, 12:39
Kontaktowanie:

Re: Problemy z 5558. Użycie dysku 100%

Postautor: piotr_solek » 11 mar 2016, 22:12

W tle mogą instalować się aktualizacje, windows Defender może pracować lub jakaś inna usługa z harmonogramu zadań. Wszystko, ok. Najlepiej zostawić komputer niech sobie popracuje. W menadżerze zadań w zakładce procesy można czasami podpatrzeć, która usługa "szaleje"


Upgrade i konserwacja laptopów. Modemy wwan.
Optymalizacja systemów w obrębie OS bez zbędnego zaśmiecania dodatkowymi aplikacjami. Zgadywanie upss tz diagnostyka drobnych usterek.
Nie pracuje dla Dell.
Awatar użytkownika
MarekatDell
Dell Polska
Posty: 429
Rejestracja: 12 wrz 2013, 08:47

Re: Problemy z 5558. Użycie dysku 100%

Postautor: MarekatDell » 14 mar 2016, 12:02

Witaj.
Na początek bym przetestował komputer wbudowaną diagnostyką ePSA. Uruchomisz ją pulsacyjnym naciskaniem klawiszu <F12> podczas bootowania. (logo Dell)


Pomoc techniczna online: http://dell.to/1hSq20B | Stan zamówienia: http://dell.to/1lHzKc0 |
Infolinia: 022 5795 700 | Formularz e-mail: http://dell.to/1p6GM6l | Aplikacja SupportAssist: http://dell.to/1tEnira

#Iwork4Dell
Awatar użytkownika
fengari
Posty: 4
Rejestracja: 11 mar 2016, 17:35

Re: Problemy z 5558. Użycie dysku 100%

Postautor: fengari » 16 mar 2016, 19:27

Jak mam przetestować komputer tą oto diagnostyką?

Dodałam załącznik (screen) zrobiony 30min po uruchomieniu, w czasie, gdy komputer zaczął hałasować. Może to da jakąś podpowiedź. Czasem komputer funkcjonuje normalnie, ale niepokoi mnie to, że laptop który ma 4 miesiące w ciągu 10 minut od uruchomienia np. sam z siebie zgasi ekran (chodzi o błąd sterownika) albo głośno huczy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


pi
piotr_solek
Dellmania UltraUser
Posty: 861
Rejestracja: 31 sie 2015, 12:39
Kontaktowanie:

Re: Problemy z 5558. Użycie dysku 100%

Postautor: piotr_solek » 16 mar 2016, 19:45

Obciążenie dysku przez program (składnik) do kopii zapasowej (Dell DataSafe Local Backup utility). Dwa wyjścia..spróbować skonfigurować(wyłączyć) lub usunąć. Ekran gaśnie bo może być tak ustawiony i w profilu zasilania można to zmienić.
Ostatnio zmieniony 23 mar 2016, 19:36 przez piotr_solek, łącznie zmieniany 1 raz.


Upgrade i konserwacja laptopów. Modemy wwan.
Optymalizacja systemów w obrębie OS bez zbędnego zaśmiecania dodatkowymi aplikacjami. Zgadywanie upss tz diagnostyka drobnych usterek.
Nie pracuje dla Dell.
Awatar użytkownika
MarekatDell
Dell Polska
Posty: 429
Rejestracja: 12 wrz 2013, 08:47

Re: Problemy z 5558. Użycie dysku 100%

Postautor: MarekatDell » 23 mar 2016, 11:01

Uruchom msconfig.exe {WIN+S} i wyłącz sftservice.EXE (SoftThinks Agent Service)


Pomoc techniczna online: http://dell.to/1hSq20B | Stan zamówienia: http://dell.to/1lHzKc0 |
Infolinia: 022 5795 700 | Formularz e-mail: http://dell.to/1p6GM6l | Aplikacja SupportAssist: http://dell.to/1tEnira

#Iwork4Dell

Wróć do „Laptopy Dell Inspiron”

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Google [Bot]