Problem z dźwiękiem i wyłączaniem laptopa

Problemy związane z: Laptop Dell Inspiron
Du
Dummy
Posty: 4
Rejestracja: 11 kwie 2015, 18:04

Problem z dźwiękiem i wyłączaniem laptopa

Postautor: Dummy » 11 kwie 2015, 18:18

Witam. Jestem posiadaczem Dell Inspiron N5030 z Windows 7 i mam problem z dźwiękiem. Otóż gdy nie korzystam przez jakiś czas z laptopa, ten rzecz jasna się usypia, jednak po wznowieniu pracy dźwięk całkowicie przestaje działać. Gdy przesuwam paskiem głośności, nie dzieje się nic, a czasem wręcz nie mogę nawet nim przesunąć, gdyż się zawiesza. Dopiero zresetowanie przywraca dźwięk.

Drugi problem pojawia się przy wyłączaniu systemu. Dzieje się to bardzo długo, czasem nawet do 15 minut.

Proszę o pomoc w rozwiązaniu tych problemów. Pozdrawiam.


Ka
Karoolcia
Dellmania SuperUser
Posty: 262
Rejestracja: 03 wrz 2014, 15:20

Re: Problem z dźwiękiem i wyłączaniem laptopa

Postautor: Karoolcia » 11 kwie 2015, 19:39

Witaj ;)
A aktualizowałeś sterownik do karty dźwiękowej? Czasami starszy sterownik powoduje taki problem.
Co do systemu - czy coś w nim nie zmieniałeś? W sensie nie instalowałeś Service Pack'ów? I kolejne pytanie - masz jakiegoś antywirusa?


Dell Inspiron 15 3537, 15", Intel Core i7-4500U CPU 1,8 - 3GHz, Windows 8.1 64bit, 8GB RAM, pojemność dysku 1TB, grafika AMD Radeon HD 8850M + Intel HD Graphics 4400.
Du
Dummy
Posty: 4
Rejestracja: 11 kwie 2015, 18:04

Re: Problem z dźwiękiem i wyłączaniem laptopa

Postautor: Dummy » 11 kwie 2015, 21:50

Sądzę, że nie aktualizowałem. Postaram się to zrobić i dać znać, czy zadziałało.
Nic nie zmieniałem i mam Avast.
Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.

@Edit: Jest napisane, że wersja sterownika jest aktualna.


Ka
Karoolcia
Dellmania SuperUser
Posty: 262
Rejestracja: 03 wrz 2014, 15:20

Re: Problem z dźwiękiem i wyłączaniem laptopa

Postautor: Karoolcia » 11 kwie 2015, 22:48

Pobierz sterownik ze strony Della i zainstaluj go.
A to rozumiem. Avast ma to do siebie, że im więcej aktualizacji pobiera to tym bardziej się muli. Kiedy go miałam na początku laptop śmigał, ale po jakimś czasie strasznie się mulił. Kiedy go odinstalowywałam ważył ponad 10GB. Po aktualizacji zainstalowały się inne śmieci (jakieś dodatki do programu), których nie dało rady wyinstalować ani wyłączyć. Tak więc moim zdaniem to on jest główną przyczyną długiego ładowania. Ale dla pewności przeskanuj lapka jakimś innym antywirusem czy nie masz jakiś wirusów.
Oczywiście drugim czynnikiem, który może wpływać na działanie systemu, jest miejsce na dysku. Im mniej go jest tym system wolniej się ładuje. Dlatego, jeśli masz mało wolnego miejsca, to go trochę zwolnij i sprawdź, czy problem nadal występuje. Jeśli nadal jest to być może winą jest sam system, wtedy trzeba zrobić "odświeżanie", czyli przywrócenie laptopa do ustawień fabrycznych, oczywiście zostaną wtedy Twoje pliki. Dzięki odświeżaniu wszystkie niepotrzebne śmieci w systemie zostaną usunięte i dzięki temu laptop powinien szybciej się uruchamiać.
Również pozdrawiam ;)


Dell Inspiron 15 3537, 15", Intel Core i7-4500U CPU 1,8 - 3GHz, Windows 8.1 64bit, 8GB RAM, pojemność dysku 1TB, grafika AMD Radeon HD 8850M + Intel HD Graphics 4400.
Du
Dummy
Posty: 4
Rejestracja: 11 kwie 2015, 18:04

Re: Problem z dźwiękiem i wyłączaniem laptopa

Postautor: Dummy » 12 kwie 2015, 17:50

Pobrałem sterownik stąd, a po zainstalowaniu dźwięk nie działa już wcale. Po nasunięciu na ikonę dźwięku w pasku pojawia się tekst: "Brak zainstalowanego urządzenia wyjściowego audio.".

Polecasz więc jakiś inny antywirus? Bo szczerze mówiąc, jestem z niego średnio zadowolony.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.


Ka
Karoolcia
Dellmania SuperUser
Posty: 262
Rejestracja: 03 wrz 2014, 15:20

Re: Problem z dźwiękiem i wyłączaniem laptopa

Postautor: Karoolcia » 13 kwie 2015, 00:25

Też miałam taki kłopot. A spróbuj pobrać ten sterownik bezpośrednio z Realtka i zainstaluj go. Nie pamiętam co dokładnie wtedy robiłam, ale kombinowałam właśnie z tym sterownikiem ze strony Realtka. Dopiero po jakimś czasie (około 30 minutach) pojawił się komunikat, że sterownik normalnie działa. Jedynie co pamiętam jeszcze to to, że skanowałam laptopa w trybie awaryjnym pod kątem wirusów, bo różnie bywa... I jak uruchomiłam laptopa to sterownik poprawnie działał.

Ciężko mi jest powiedzieć, który antywirus będzie najlepszy. Ja korzystam z Windows Defendera i od czasu do czasu skanuję Dr Web'em laptopa. Każdy antywirus będzie zamulał komputer, ale jeśli chcesz mieć stałą ochronę to polecam Kaspersky'iego. Tylko szkoda, że jest na okres próbny (bodajże 30 dni)... Zawsze możesz również na internecie sprawdzić ranking antywirusów i sam ocenić, który spełnia Twoje wymagania ;)


Dell Inspiron 15 3537, 15", Intel Core i7-4500U CPU 1,8 - 3GHz, Windows 8.1 64bit, 8GB RAM, pojemność dysku 1TB, grafika AMD Radeon HD 8850M + Intel HD Graphics 4400.
Awatar użytkownika
MarekatDell
Dell Polska
Posty: 429
Rejestracja: 12 wrz 2013, 08:47

Re: Problem z dźwiękiem i wyłączaniem laptopa

Postautor: MarekatDell » 13 kwie 2015, 11:05

Witaj,

w tym przypadku pobierz odpowiedni sterownik, jak wspomniała Karoolcia. Jeżeli problem nie zniknie, polecam przeinstalowanie systemu operacyjnego. Wtedy będziemy mieć pewność, jeśli to wina oprogramowanie lub jakiegoś komponentu.

Daj znać jak Ci się udało.


Pomoc techniczna online: http://dell.to/1hSq20B | Stan zamówienia: http://dell.to/1lHzKc0 |
Infolinia: 022 5795 700 | Formularz e-mail: http://dell.to/1p6GM6l | Aplikacja SupportAssist: http://dell.to/1tEnira

#Iwork4Dell
Du
Dummy
Posty: 4
Rejestracja: 11 kwie 2015, 18:04

Re: Problem z dźwiękiem i wyłączaniem laptopa

Postautor: Dummy » 19 kwie 2015, 17:20

Zainstalowanie tego sterownika nic nie dało. Odinstalowałem więc to, co zainstalowałem wcześniej i to, o czym teraz była mowa, i nagle wszystko wróciło do normy. Nie mam już problemu z dźwiękiem. Za każdym razem gdy po uśpieniu wznawiam pracę, dźwięk działa jak należy. Również zniknął problem z długim wyłączeniem się systemu.

I choć nie wiem dokładnie, co spowodowało poprawę, bardzo Wam dziękuję za pomoc i poświęcony dla mnie czas. Pozdrawiam.


Ka
Karoolcia
Dellmania SuperUser
Posty: 262
Rejestracja: 03 wrz 2014, 15:20

Re: Problem z dźwiękiem i wyłączaniem laptopa

Postautor: Karoolcia » 19 kwie 2015, 17:51

Musiał się sterownik źle zainstalować po prostu, albo zainstalował coś "przy okazji", przez co źle wpływało na system. Ale to moje przypuszczenie, a prawda jaka była to nikt nie wie ;)
Bardzo się cieszę, że nie masz już tego problemu. I mam nadzieję, że więcej problemów nie będziesz miał :)
Pozdrawiam!


Dell Inspiron 15 3537, 15", Intel Core i7-4500U CPU 1,8 - 3GHz, Windows 8.1 64bit, 8GB RAM, pojemność dysku 1TB, grafika AMD Radeon HD 8850M + Intel HD Graphics 4400.

Wróć do „Laptopy Dell Inspiron”

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Google [Bot]