Problem z monitorem po wybudzeniu komputera

Każdy z nas przeżył choć raz spotkanie z serwisem producenta sprzętu. Jakie są Wasze doświadczenia w relacjach z serwisem Dell?
Macie swoje opinie o serwisach laptopów, komputerów, serwerów Dell - piszcie. Jeśli nie wiecie czego możecie się spodziewać po serwisie lub jakie są procedury serwisowe - pytajcie.
Da
Dana
Posty: 3
Rejestracja: 05 kwie 2018, 06:59

Problem z monitorem po wybudzeniu komputera

Postautor: Dana » 04 gru 2019, 11:42

Cześć,
Mam 2 problemy z komputerami Dell Optiplex 7060.

1. W pracy używam komputera Dell Optiplex 7060 w konfiguracji: procesor i5-8500, k. graficzna: HD Graphics 630, 32GB RAM, Dysk SSD 512 GB, Windows 10 Pro.
Do komputera na początku były podpięte 2 monitory Dell Dell P2419H poprzez DP.
Niedawno podpięty został 3 monitor ( inny niż pozostałe 2) za pomocą kabla DVI-HDMI.
Ogólnie wszystko działa do pewnego momentu. Gdy komputer przechodzi w tryb uśpienia i jest w tym trybie nim kilka godzin to po wybudzeniu jego działają tylko 2 pierwsze monitory podpięte przez DP. Po restarcie komputera jest nadal brak reakcji trzeciego monitora. 3 monitor zaczyna działać dopiero po wyłączeniu i włączeniu komputera. Co więcej żeby wystąpił problem to komputer musi być w trybie uśpienia przez kilka godzin, ponieważ po godzinie normalnie następuje wybudzenie.
W dodatku inni użytkownicy mający 2 monitory podpięte w tym 1 po DP a drugi przez kabel DVI-HDMI takiego problemu nie mają a przynajmniej nikt nie zgłaszał. Problem najprawdopodobniej pojawia się przy 3 monitorach.
Problem występuje za każdym razem i pojawia się nie tylko u mnie.
Aktualizacja sterowników, flash BIOS nie rozwiązały problemu. System Windows na bieżąco aktualizowany.

2. Drugi problem dotyczy prawie takiego samego komputera z tą różnicą, że jest mniej RAM. Problem polega na tym, że co jakiś czas u użytkowników po przejściu komputera w stan uśpienia przestaje działać klawiatura i myszka. W tej sytuacji występuje to różnie czasowo, nawet kilka minut po przejściu w stan uśpienia. Przepięcie w inny port USB nie pomaga. Jedyna opcja to wyłączenie komputera i włączenie ponowne. U niektórych wystąpiło to 1 raz, u innych występuje co jakiś czas a u niektórych w ogóle problem się nie pojawił. Wszystkie komputery są identyczne. Testowane opcje z planami zasilania typu wyłączenie przechodzenia w stan uśpienia, hibernacji, ustawienie wstrzymania selektywnego USB, wymiany kabli, aktualizacje sterowników nie dały nic. Problem nadal występuje losowo.

Jakieś pomysły?

Pozdrawiam,
Dana


pi
piotr_solek
Dellmania UltraUser
Posty: 789
Rejestracja: 31 sie 2015, 12:39
Kontaktowanie:

Re: Problem z monitorem po wybudzeniu komputera

Postautor: piotr_solek » 05 gru 2019, 00:28

Takimi sprawami zajmuje się informatyk w firmie, który na bieżąco sprawdzi, poszczególne opcje.

Dodam od siebie, że zaczął bym szukać, w ustawieniach graficznych oraz opcjach zasilania (system, BIOS, karta graficzna). Oczywiście sprawdzianie tego jest czasochłonne tym bardziej, że problem występuje po "jakimś czasie", więc nie da się tego szybko sprawdzić.

Trzeba zwrócić uwagę, czy "głębsza" faza uśpienia nie powoduje problemów. Hibernacja, to osobna kwestia. Model monitora (też ustawienia), użyta przejściówka też mogą mieć znaczenie. Użyte dodatkowe oprogramowanie (jeśli dotyczy) też trzeba wykluczyć. Zakładam, że trzy monitory nie są wykorzystywane do przeglądania youtube..

Problem z wybudzeniem pojawia się we większości systemów Windows, więc nie jest, to nowość i można w ramach wolnego czasu po testować różnych sugestie (te najbardziej prawdopodobne)
użytkowników.

I już tak na marginesie podawanie parametrów jednostki w niczym nie pomogą.
Sama konfiguracja (dokładna) połączenia jest ważniejsza. Na stronie producenta model OptiPlex 7060 ma w standardzie tylko dwa porty DisplayPorts 1.2 (inne są opcjonalne) a wspomniany monitor/monitory 1 x VGA port,1 x HDMI port version 1.4,1 x DisplayPort version 1.2. Model trzeciego monitora nie podany, więc zakładam, że taki sam. Tutaj też jest pole do wykluczenia potencjalnych konfliktów.


Upgrade i konserwacja laptopów. Modemy wwan.
Optymalizacja systemów w obrębie OS bez zbędnego zaśmiecania dodatkowymi aplikacjami. Zgadywanie upss tz diagnostyka drobnych usterek.
Nie pracuje dla Dell.

Wróć do „Forum serwisowe - Serwis Dell i nie tylko”

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Google [Bot]