Dell Vostro 3668MT - BSOD

Każdy z nas przeżył choć raz spotkanie z serwisem producenta sprzętu. Jakie są Wasze doświadczenia w relacjach z serwisem Dell?
Macie swoje opinie o serwisach laptopów, komputerów, serwerów Dell - piszcie. Jeśli nie wiecie czego możecie się spodziewać po serwisie lub jakie są procedury serwisowe - pytajcie.
ze
zephyr
Posty: 1
Rejestracja: 14 lut 2018, 08:45

Dell Vostro 3668MT - BSOD

Postautor: zephyr » 14 lut 2018, 09:01

Witam

Mam następujący problem z desktopem Vostro. Komputer działa (a właściwie działał :-( ) na systemie W10 Pro. Zakupiony został z przeznaczeniem na miniserwer SQL. Aby się zabezpieczyć dodałem dysk w RAID1 z poziomu Windows. Po kilku dniach zaczęły się problemy z bootwaniem. Problem wywołuje sterownik fvevol.sys. I teraz nie wiem czy problemem jest aktualizacja Fall Creators Update czy to, że partycja została zmieniona z podstawowej na dynamiczną. Jeśli zamknę system poleceniem "Zamknij" to komputer startuje normalnie, natomiast jeśli system zostanie wznowiony poleceniem "Uruchom ponownie" to dostaję niebieski ekran z komunikatem, że sterownik fvevol.sys jest przyczyną problemu. Tłumaczenie serwisu Dell było nijakie. Stwierdzili, że skoro komputer przechodzi test diagnostyczny bez błędów to nie jest to wina komputera a systemu Windows, i że najlepiej było by odinstalować poprawki, które ostatnio się zainstalowały z naciskiem na Fall Creators Update, która powoduje problemy u wielu użytkowników ze względu na nie do końca przetestowane sterowniki. To po kiego grzyba sprzedają ludziom nie przetestowany produkt i nie biorą za niego odpowiedzialności. Jak sobie poradzić z tym fantem? Może ktoś spotkał się z podobnym problemem?


pi
piotr_solek
Dellmania UltraUser
Posty: 633
Rejestracja: 31 sie 2015, 12:39
Kontaktowanie:

Re: Dell Vostro 3668MT - BSOD

Postautor: piotr_solek » 14 lut 2018, 09:20

Komputer działać powinien nawet na podstawowych, uniwersalnych sterownikach ale to właśnie całe otoczenie systemowe może powodować problemy tak jak i zmiany sprzetowe (np kiedy ustawienia są sztywno ustawione ). Masz funkcję backup, przywrócenie poprzednich ustawień to ją wykorzystaj. Reinstalacja lub przywrócenie ustawień potrwa zazwyczaj krócej niż próba odszukania przyczyny.

https://www.solvusoft.com/pl/files/bsod ... vevol-sys/
(nie sugeruj się Win7 bo zasada jest taka sama)


Upgrade i konserwacja laptopów. Modemy wwan.
Optymalizacja systemów w obrębie OS bez zbędnego zaśmiecania dodatkowymi aplikacjami. Zgadywanie upss tz diagnostyka drobnych usterek.
Nie pracuje dla Dell tylko lubie ich sprzęt i wsparcie techniczne.

Wróć do „Forum serwisowe - Serwis Dell i nie tylko”

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Google [Bot]