XPS 15 9550 - problem z wyłączaniem

Problemy związane z: Laptop Dell XPS
ca
cacupik
Posty: 10
Rejestracja: 21 maja 2017, 13:48

XPS 15 9550 - problem z wyłączaniem

Postautor: cacupik » 05 cze 2017, 10:54

Mam problem z prawidłowym zamykaniem systemu Windows 10 w tym laptopie - każda próba zamykania systemu (shutdown), hibernacji, uśpienia powoduje, że komputer uruchamia się ponownie bez przyczyny. Po prostu nie udaje się go skutecznie wyłączyć. W Opcjach zasilania ustawione jest, że guzik zasilania -
Zamknij system, guzik uśpienia - Nic nie rób. Nie pomaga wyłączenie hibernacji (powercfg -h off), wyłączenie Szybkiego startu, ani dezaktywacja S3 w BIOS/UEFI. Pomaga jedynie przytrzymanie guzika zasilania przez kilka sekund - wtedy odcina go od prądu na dobre (jednak nie jest to rozwiązanie - kolejne uruchomienia czasem kończą się informacją o nieprawidłowym zamknięciu, skanowaniem błędów dysku lub uruchomieniem opcji napraw - czyli standardowe windowsowe procedury w przypadku gwałtownego zaniku zasilania).

Poza tym zauważyłem, że pomimo ustawienia czynności zamknięcia pokrywy laptopa na Nic nie rób, po zamknięciu pokrywy komputer jakby się wyłącza, po czym ponownie się uruchamia pomimo, że pokrywa jest zamknięta. Podobnie zauważyłem, że przy ustawieniu wyłączania ekranu (ustawnionym np. na 1 min bezczynności) ekran gaśnie, ale komputer się wyłącza po czym uruchamia się ponownie, jak powyżej (muszę go trzymać ustawiony na Nigdy i ratować się wygaszaczem ekranu).

BIOS zaktualizowany do 1.2.25.

Błagam, co robić, od czego zacząć - szlag mnie już trafia. Laps za tyle pieniędzy a takie bugi... Szkoda gadać.

Czytałem na googlach, to popularny problem, ale żadne rozwiązania nie pomogły. Nie tylko mi ale chyba nikomu :(


pi
piotr_solek
Dellmania MegaUser
Posty: 441
Rejestracja: 31 sie 2015, 12:39
Kontaktowanie:

Re: XPS 15 9550 - problem z wyłączaniem

Postautor: piotr_solek » 05 cze 2017, 22:37

Ustawienia muszą by takie same na zasilaniu bat. i zewnętrznym. Jeśli masz wątpliwości co do sprzętu to zrób test diagnostyczny. W innym przypadku to tylko i wyłącznie problem programowy jak Windows i otoczenie . Sam pokusiłeś się o "zmianę" reinstalując cały system i teraz narzekasz , że coś nie działa. Serwis lub przywróć ustawienia fabryczne .


Upgrade i konserwacja laptopów. Modemy wwan.
Optymalizacja systemów w obrębie OS bez zbędnego zaśmiecania dodatkowymi aplikacjami. Zgadywanie upss tz diagnostyka drobnych usterek.
Nie pracuje dla Dell tylko lubie ich sprzęt i wsparcie techniczne.
ca
cacupik
Posty: 10
Rejestracja: 21 maja 2017, 13:48

Re: XPS 15 9550 - problem z wyłączaniem

Postautor: cacupik » 07 cze 2017, 20:54

Na baterii i na kablu ustawienia takie same. Przywrócenie komputera do ustawień fabrycznych (z partycji ukrytej ratunkowej) nie naprawia problemu. Być może problem już istniał przed moją, czystą instalacją Windows 10, jednakże od zakupu komputera i podziałaniu trochę na oryginalnym systemie zaproponowanym przez Della nie wyłączałem komputera, tylko restartowałem system gdy musiałem (np. aktualizacje) - więc nawet nie wiem czy ten problem występował wcześniej.


ca
cacupik
Posty: 10
Rejestracja: 21 maja 2017, 13:48

Re: XPS 15 9550 - problem z wyłączaniem

Postautor: cacupik » 12 sie 2017, 23:15

Aktualizacja BIOS/UEFI do wersji 1.1.29 likwiduje elegancko i całkowicie opisany powyżej problem.


ca
cacupik
Posty: 10
Rejestracja: 21 maja 2017, 13:48

Re: XPS 15 9550 - problem z wyłączaniem

Postautor: cacupik » 03 wrz 2017, 10:44

... ale aktualizacja 1.3.0 i problem znowu występuje :|


Wróć do „Laptopy Dell XPS”

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: bartekberi, Google [Bot]