Potrzebna natychmiastowa pomoc! Brak dostępu do DataSafe!

Problemy związane z: Laptop Dell XPS
ra
radd91
Posty: 10
Rejestracja: 05 mar 2014, 21:26

Potrzebna natychmiastowa pomoc! Brak dostępu do DataSafe!

Postautor: radd91 » 06 mar 2014, 23:55

Witam!

Poprzez pewne eksperymenty z systemami jestem w takim momencie:

1. Mam Windows 7, który nie ma żadnych sterowników - czyli nie zobaczy ani sieci, ani pendriva.
2. Chce wrócić do fabrycznych ustawień przez partycję Recovery
3. wybieram f8 przy rozruchu, potem Napraw Komputer ale niestety nie ma do wyboru opcji DELL DataSafe Local (ponieważ nie mogę go zainstalować bo nawet nie mogę go jakoś przenieść/ściągnąć na dysk
4. Nie mam żadnych płyt
5. Partycja recovery jest i tutaj pytanie,czy w związku z takim problemem mogę inaczej ją uruchomić? Wiem, że istnieje polecenie ctrl+f10, ale potem zaczynają się komendy a ich nie znam.

Bardzo proszę o pomoc!!


Awatar użytkownika
MarekatDell
Dell Polska
Posty: 429
Rejestracja: 12 wrz 2013, 08:47

Re: Potrzebna natychmiastowa pomoc! Brak dostępu do DataSafe

Postautor: MarekatDell » 07 mar 2014, 10:54

Witaj,

1. Możesz pobrać i nagrać sterowniki na płytkę na innym komputerze, gdzieś u znajomego.
2. Poprzez eksperymenty z systemami nadpisałeś sobie ścieżki do tej partycji, i żadne komendy nie pomogą. Jedynie czysta instalacja systemu z płyty OEM DELL'a. Następnie sterowniki i program Dell Data Safe Local, który utworzy Ci od nowa partycję recovery, lub za pomocą którego nagrasz sobie płytki z recovery z nowego systemu.
3. Płytę z czystym, OEM Windows DELLA możesz zamówić na infolinii 022 57 95 700.

Pozdrawiam.


Pomoc techniczna online: http://dell.to/1hSq20B | Stan zamówienia: http://dell.to/1lHzKc0 |
Infolinia: 022 5795 700 | Formularz e-mail: http://dell.to/1p6GM6l | Aplikacja SupportAssist: http://dell.to/1tEnira

#Iwork4Dell
ra
radd91
Posty: 10
Rejestracja: 05 mar 2014, 21:26

Re: Potrzebna natychmiastowa pomoc! Brak dostępu do DataSafe

Postautor: radd91 » 07 mar 2014, 11:39

Dzięki za pomoc.

Sprawa poszła jednak już trochę dalej i aktualnie wygląda to tak (podam też jeszcze raz, dokładniej co zrobiłem zanim założyłem ten wątek).

Co zrobiłem: byłem w posiadaniu klucza, wydawało mi się, że aktywnego do Win8 - okazał się nieaktywny. Potem znalazłem Win7 PL, bo chciałem mieć system po polsku. Ostatecznie chciałem wrócić do stanu początkowego, miałem problem z wgrywaniem sterowników, chciałem więc dostać się do partycji recovery przez bios. Znalazłem ten poradnik:http://peb.pl/4415056-post39.html . Zrobiłem wszystko jak w nim ale niestety wygląda to trochę inaczej i nie działa. Załączam zdjęcie w załączniku (nr 1)

Jak jest: Mam aktualnie wgrany ten Windows 7 po polsku ale bardzo bym chciał jednak wrócić do początkowego stanu. Do tego służy aplikacja Dell DataSafe Local Backup, która wykorzystuje partycje recovery do przywrócenia fabrycznego systemu.

W końcu udało mi się zainstalować ten program, w trakcie rozruchu wciskam f8, wybieram język i pojawia się okno, w którym powinna być do wyboru właśnie opcja DataSafe Local - przywrócenie fabryczne. I tu jest problem bo nie ma tej ikonki a wszystkie pozostałe są. Wygląda to tak (załącznik nr 2). Powinno wyglądać tak (załącznik nr 3).

Wcześniej gdy zaczynałem pracować z tym laptopem wszystko było ok, bo sprawdzałem z ciekawości. Czy zanik tej ikonki mógł być spowodowany tym grzebaniem w komendach? Poza tym, teraz za każdym razem, gdy uruchamiam laptopa pojawia się menu Windows Boot Manager i muszę potwierdzać Enterem rozruch systemu.

Mam nadzieję, że dosyć jasno opisałem problem i pomoc nadejdzie, o co proszę.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


Awatar użytkownika
MarekatDell
Dell Polska
Posty: 429
Rejestracja: 12 wrz 2013, 08:47

Re: Potrzebna natychmiastowa pomoc! Brak dostępu do DataSafe

Postautor: MarekatDell » 07 mar 2014, 15:18

Jak już napisałem:

2. Poprzez eksperymenty z systemami nadpisałeś sobie ścieżki do tej partycji, i żadne komendy nie pomogą. Jedynie czysta instalacja systemu z płyty OEM DELL'a. Następnie sterowniki i program Dell Data Safe Local, który utworzy Ci od nowa partycję recovery, lub za pomocą którego nagrasz sobie płytki z recovery z nowego systemu.

Masz bałagan w WBM, partycji recovery nie widać bo nie ma ścieżki do tej partycji, możesz próbować komend, poradników - nic to nie da. Tylko reinstalacja czystego OEM systemu DELL na czystym dysku bez partycji i po zainstalowaniu Dell Data Safe przywróci partycję recovery i sprawi, że będzie aktywna w konsoli odzyskiwania.


Pomoc techniczna online: http://dell.to/1hSq20B | Stan zamówienia: http://dell.to/1lHzKc0 |
Infolinia: 022 5795 700 | Formularz e-mail: http://dell.to/1p6GM6l | Aplikacja SupportAssist: http://dell.to/1tEnira

#Iwork4Dell
ra
radd91
Posty: 10
Rejestracja: 05 mar 2014, 21:26

Re: Potrzebna natychmiastowa pomoc! Brak dostępu do DataSafe

Postautor: radd91 » 08 mar 2014, 10:42

Dzięki jeszcze raz za pomoc. Czy jest wymagana płyta właśnie od DELLa? Ponieważ posiadam klucz do Windows 7 (naklejka z tyłu laptopa), który był wgrany na początku. Czy nie wystarczy ściągnąć obraz z dowolnego źródła?
Jeśli jednak to nie pomorze, to czy ta płyta OEM od DELLa załatwi sprawę tego Windows Boot Manager? Orientujesz się ile taka płyta kosztuje?


Awatar użytkownika
MarekatDell
Dell Polska
Posty: 429
Rejestracja: 12 wrz 2013, 08:47

Re: Potrzebna natychmiastowa pomoc! Brak dostępu do DataSafe

Postautor: MarekatDell » 10 mar 2014, 14:02

1. Zakładam, że chcesz mieć oryginalny system. A instalując go z takiej płytki, system automatycznie dokona aktywacji, nie prosząc o wpisanie klucza produktu.

2. Jak wyczyścisz kompletnie dyski i zainstalujesz od nowa system to i WBM zostanie zapisany na nowo. Co do ceny to jeśli płyta jest zamawiana wraz z nowym komputerem to jest to kilka złotych. W przeciwnym razie jest ona droższa, bo trzeba taką płytkę dla Ciebie wyprodukować, dokładne ceny uzyskasz dzwoniąc na infolinię.


Pomoc techniczna online: http://dell.to/1hSq20B | Stan zamówienia: http://dell.to/1lHzKc0 |
Infolinia: 022 5795 700 | Formularz e-mail: http://dell.to/1p6GM6l | Aplikacja SupportAssist: http://dell.to/1tEnira

#Iwork4Dell
ra
radd91
Posty: 10
Rejestracja: 05 mar 2014, 21:26

Re: Potrzebna natychmiastowa pomoc! Brak dostępu do DataSafe

Postautor: radd91 » 12 mar 2014, 12:10

Dziękuję. Pozwolę sobie jeszcze na podsumowanie, chce mieć pewność czy będzie ok.
Powiedzmy, że nie chcę mieć już dostępu do byłej partycji recovery.
1. Nie posiadam płyty OEM DELL, mam system Windows 7 Home Premium z obrazu ściągniętego z internetu.
2. Gdy zaczynam instalację NAJPIERW: usuwam WSZYSTKIE partycje (łącznie z tą recovery)
2. Tworzę partycję C (na system) i załóżmy D (na prywatne pliki)
3. Przeprowadzam instalację, aktywuję system kluczem z nalepki z tyłu laptopa
4. Instaluję Dell DataSafe Locacl Backup, tworzę w razie czego zupełnie nową partycję recovery
5. WBM przestaje mnie straszyć swym ekranem startowym.
Mogę tak właśnie zrobić?


Awatar użytkownika
MarekatDell
Dell Polska
Posty: 429
Rejestracja: 12 wrz 2013, 08:47

Re: Potrzebna natychmiastowa pomoc! Brak dostępu do DataSafe

Postautor: MarekatDell » 12 mar 2014, 15:32

Radzę poczytać umowę licencyjną Microsoft. Użycie klucza z naklejki na laptopie w systemie nie będącym OEM Dell jest nielegalne. Wątpię również aby klucz został w ogóle przyjęty przez instalator.


Pomoc techniczna online: http://dell.to/1hSq20B | Stan zamówienia: http://dell.to/1lHzKc0 |
Infolinia: 022 5795 700 | Formularz e-mail: http://dell.to/1p6GM6l | Aplikacja SupportAssist: http://dell.to/1tEnira

#Iwork4Dell
ra
radd91
Posty: 10
Rejestracja: 05 mar 2014, 21:26

Re: Potrzebna natychmiastowa pomoc! Brak dostępu do DataSafe

Postautor: radd91 » 12 mar 2014, 16:33

Dziękuję ponownie za pomoc. Spróbuję zrobić tak jak napisałem. Jednak zakładając, że miałbym teraz taką płytkę DELL'a, to czy ona także usunęła by starą partycję recovery? Tak wnioskuję z tego co napisałeś, więc w razie niezgodności z licencją lub problemem z kluczem (korzystając z mojego sposobu), nie miałbym nic do stracenia i zamówił płytkę od DELL'a

MarekatDell pisze:
Jedynie czysta instalacja systemu z płyty OEM DELL'a. Następnie sterowniki i program Dell Data Safe Local, który utworzy Ci od nowa partycję recovery, lub za pomocą którego nagrasz sobie płytki z recovery z nowego systemu.



ra
radd91
Posty: 10
Rejestracja: 05 mar 2014, 21:26

Re: Potrzebna natychmiastowa pomoc! Brak dostępu do DataSafe

Postautor: radd91 » 13 mar 2014, 00:19

Już po robocie, myślę, że temat do zamknięcia.
Zrobiłem tak jak napisałem:
1. Ściągnąłem czysty angielski system Windows 7 Home Premium.
2. W trakcie jego instalacji usunąłem WSZYSTKIE partycje (łącznie z recovery) i rozdzieliłem na nowo miejsce
3. Wpisany klucz spod laptopa AKTYWOWAŁ system! :) Nie wiem co tutaj może być nielegalnego, skoro zakupując laptopa z wgranym Windowsem (i kluczem) staję się posiadaczem jednego laptopa i... jednego systemu Windows. Na logikę, wciąż mam ten sam system, zresztą skoro MS go aktywował to chyba nie mają nic przeciwko.

Pozdrawiam i dziękuję jeszcze raz za wszelkie chęci pomocy!


Wróć do „Laptopy Dell XPS”

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Google [Bot]