Problem z Laptopem Dell Inspiron 3537. Powolne działanie.

Problemy związane z: Laptop Dell Inspiron
bo
borkens
Posty: 3
Rejestracja: 21 lis 2014, 00:31

Problem z Laptopem Dell Inspiron 3537. Powolne działanie.

Postautor: borkens » 21 lis 2014, 00:35

Dzień dobry forumowiczom,
Proszę państwa mam ogromny problem z moim laptopem. Jest to Dell Inspiron 3537. Może na sam początek opiszę jego parametry techniczne:

Ekran: 15,6 cala, 1366 x 768 pikseli
Procesor: Intel® Core™ i7 4gen 4500U 1,8 - 3 GHz
System operacyjny: Windows 8.1 Enterprise 64 bit
Pamięć RAM: 8 GB
Pojemność dysku: 1000 GB (Jest to TOHSIBA 5400obr)
Grafika: AMD® Radeon HD 8850M + Intel® HD Graphics 4400

I teraz drobna uwaga. Pierwotnie laptop miał zainstalowany system UBUNTU. Ja natomiast postanowiłem zainstalować Win. 8.1.
Z początku na wspomnianym wyżej dysku, z racji jego małej liczby obrotów laptop działał tragicznie. Więc postanowiłem dokupić drugi dysk.
Wybór padł na dysk SSD marki Intel z serii 520 o pojemności 120GB. Wszystko pięknie, zamieniłem dyski. Do toshiby dokupiłem kieszeń na dysk typu slim i wmontowałem ją zamiast napędu. A zatem mam laptopa z dwoma dyskami. Na dysku SSD są same programy, natomiast na HDD mam tylko i wyłącznie dane.

Cóż mogę powiedzieć, system przyspieszył, ale to niestety wciąż nie to. Próbowałem różnych systemów. Win 7 Ultimate x64 potem Win 8 x64. Wreszcie ostatnia konfiguracja Windows 8.1 x64 Enterprise. Tuż po zainstalowaniu wyglądało to na to, że to będzie wreszcie to, Wszystko na świeżo wyglądało ok, sprawnie i fajnie. Ale tydzień po i po zainstalowaniu paru cięższych programów znów tragedia. Próbowałem różnych sterowników. Sterowniki pochodzą ze strony Della.

Generalnie porównując do starszego o kilka miesięcy laptopa mojej dziewczyny (Marki Acer, który to posiada procesor i5 3. generacji, słabszą karte graficzną tyle samo ramu i troche wolniejszy dysk SSD marki SanDisk) Jej działa znacznie szybciej, programy typu firefox uruchamiają się od razu, bez jakiegokolwiek zająknięcia. A u mnie nawet Facebook podczas przewijania w firefoxie się zacina.

Nie wspomnę już o tym, że podczas podnoszenia laptopa, czy też przesuwania go na stole (pragnę zaznaczyć to, ze zawsze robię to obiema rękoma i delikatnie) laptop zalicza mi soczytego BlueScreena (oczywiście nie zawsze). Ostatnio wykrzaczył się nawet podczas uruchamiania programu SpeedFan.

Reasumując jak na swoje parametry laptop działa źle i porównując go do o pare miesiecy starszego acerka wypada z nim fatalnie.
Przykro mówić, ale mój o wiele starszy laptop HP pavilion dv6 na i3 pierwszej gen. Działa podobnie, a momentami nawet lepiej (warto jednak zauważyć, ze ma tam dysk WD Scorpio Black)mniejsza o to.

Co poradzić? Czy jest jakiś sposób na poprawienie jego działania? A może to jakaś wada konstrukcyjna, bądź słaby chipset. Ja już nie mam pomysłów. Bardzo proszę o pomoc i mam nadzieje, że w miarę sensownie opisałem mój problem.
Pozdrawiam serdecznie.


Ka
Karoolcia
Dellmania SuperUser
Posty: 262
Rejestracja: 03 wrz 2014, 15:20

Re: Problem z Laptopem Dell Inspiron 3537. Powolne działanie

Postautor: Karoolcia » 21 lis 2014, 00:44

Witaj :)
Również posiadam tego samego laptopa i nie mam żadnego problemu z nim. Więc mam pytanie - czy masz zainstalowany Intel Rapid? Pobrać go możesz stąd : https://downloadcenter.intel.com/Detail ... ldID=23060. Jeśli to nie pomoże to uruchom wbudowaną diagnostykę (opis w linku) : http://www.dell.com/support/article/us/ ... N115162/PL. Ale wydaje mi się, że wystarczy sam Intel Rapid. W razie czego daj znać :)


Dell Inspiron 15 3537, 15", Intel Core i7-4500U CPU 1,8 - 3GHz, Windows 8.1 64bit, 8GB RAM, pojemność dysku 1TB, grafika AMD Radeon HD 8850M + Intel HD Graphics 4400.
bo
borkens
Posty: 3
Rejestracja: 21 lis 2014, 00:31

Re: Problem z Laptopem Dell Inspiron 3537. Powolne działanie

Postautor: borkens » 24 lis 2014, 09:19

Witam, sory za brak odzewu. Tak mam ten program. Diagnostyka wbudowana wykazała 0 problemu :( dziś laptop poszedł na gwarancję, ciekawe jaki będzie odzew z ich strony... Jest jeszcze.jedna ciekawa rzecz. Laptopa kupiłem we wrześniu, a gwarancje wg strony Dell mam do lipca :(

EDIT.: Laptop trafił do serwisu i jest napisane, że aktualnie brak części do naprawy.


Awatar użytkownika
MarekatDell
Dell Polska
Posty: 429
Rejestracja: 12 wrz 2013, 08:47

Re: Problem z Laptopem Dell Inspiron 3537. Powolne działanie

Postautor: MarekatDell » 27 lis 2014, 17:56

borkens pisze:Jest jeszcze.jedna ciekawa rzecz. Laptopa kupiłem we wrześniu, a gwarancje wg strony Dell mam do lipca :(


To normalne. Gwarancja na stronie jest wskazywana od momentu produkcji urządzenia. Z uwagi na to, że kupiłeś ten sprzęt od retailera, to ta informacja Ciebie nie interesuje - interesuje Ciebie tylko i wyłącznie data sprzedaży sprzętu na paragonie/fakturze od sprzedawcy i od tego dnia jest ważna Twoja gwarancja. Gdybyś zakupił ten sprzęt bezpośrednio od DELL nie było by tej sytuacji gdyż ominięci zostają pośrednicy.


borkens pisze:EDIT.: Laptop trafił do serwisu i jest napisane, że aktualnie brak części do naprawy.


Prawdopodobnie nie ma ich na magazynie i trafią do niego za kilka dni.


Pomoc techniczna online: http://dell.to/1hSq20B | Stan zamówienia: http://dell.to/1lHzKc0 |
Infolinia: 022 5795 700 | Formularz e-mail: http://dell.to/1p6GM6l | Aplikacja SupportAssist: http://dell.to/1tEnira

#Iwork4Dell
bo
borkens
Posty: 3
Rejestracja: 21 lis 2014, 00:31

Re: Problem z Laptopem Dell Inspiron 3537. Powolne działanie

Postautor: borkens » 28 lis 2014, 00:33

Dziękuje za wyczerpującą odpowiedź :) Naprawa laptopa ruszyła
" Twój komputer jest obecnie naprawiany przez certyfikowanego technika. Etap ten zawiera naprawę, testy oraz wymianę niezbędnych podzespołów, aby zapewnić zwrot w pełni funkcjonalnego urządzenia."
Ciekawe co się stało ze sprzętem. Czy będzie jakaś informacja co zostało wymienione?


Awatar użytkownika
MarekatDell
Dell Polska
Posty: 429
Rejestracja: 12 wrz 2013, 08:47

Re: Problem z Laptopem Dell Inspiron 3537. Powolne działanie

Postautor: MarekatDell » 30 lis 2014, 21:55

borkens pisze:Czy będzie jakaś informacja co zostało wymienione?


Wraz z laptopem otrzymasz raport, na którym zostanie zawarta lista wymienionych komponentów.


Pomoc techniczna online: http://dell.to/1hSq20B | Stan zamówienia: http://dell.to/1lHzKc0 |
Infolinia: 022 5795 700 | Formularz e-mail: http://dell.to/1p6GM6l | Aplikacja SupportAssist: http://dell.to/1tEnira

#Iwork4Dell

Wróć do „Laptopy Dell Inspiron”

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Google [Bot]