Inspiron 15 3878 - błagam o pomoc.

Problemy związane z: Laptop Dell Inspiron
gl
glucosum2
Posty: 4
Rejestracja: 17 maja 2016, 13:18

Inspiron 15 3878 - błagam o pomoc.

Postautor: glucosum2 » 19 maja 2016, 20:43

Witam.
Na wejściu dodam że nie jestem zielony w komuterach.
Jestem nieszczęsliwym posiadaczem Dell Inspiron 15 3878, dla informacji konfiguracja :
Intel Core i5 - 5200U, Ram 4 Gb w jedej kości; Karta graficzna Nvidia GF 820M Windows 8.1.

Od pierwszego dnia jest z nim coś nie tak. Trudno to jednoznacznie zdiagnozować. Niby pacuje ok ale.

Mam wrażenie że mam do czynienia z jakimś starym sprzętem. Jakby stary tablet.
Są zwiechy w reakcji sięgające kilku a nawet kilkunastu sekund nie uzasadnione żadną logiczną przyczyną.
Komputer poprostu muli. Mam do porównania sprzet starszy w domu i muszę powiedzieć że komfort pracy jest ma Delu wręcz mizerny.
Podejrzewajac że coś jest nie tak próbowałem przeskanować system róznymi programami. Nic nie znaleziono podejrzanego. Szukając rozwiązania w googlu poszedełm kilkoma tropami. Odinstalowałem wszystkie mozłiwe programy w tle, wyłączyłem indeksacje, wyłaczyłem przywracanie, wyłaczyłem backup della i wszystkie jego aplikacje. Nie przyniosło to żadnego efektu. Ostatecznie skorzystałem z możliwości przejscia na Windows 10 licząc na poprawę.
Znalazłem wątki o możliwości awarii zasilacza i przechodzeniu w tryb oszczędzanie energii - wydaje mi się że to się nie potwierdziło.
Zrobiłem testy fabrycznym oprogramowaniem - wszystko według nich jest w porządku.

Moje spostrzerzenia :

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek


Tu są zdjęcia z testów :

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Tak jak pisałem przechodzi bezbłednie wszystkie testy. Jedyne co zauwarzyłem to dziwny zapis z HDTune. pomimo że podaje ze opisowo wszystko jest ok to transfery na wykresie są dziwne. Dodatkowo pokrywa się to w menedżerze zadań zarówno na wykresach jak i procentowo - często wykazuje 100% zużycia dysku ale przy transferach rzędu do 2 MB/s łącznie

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek

Sprzęt na gwarancji. Telefonicznie rozmawiałem z serwisem ale nie widza problemu. A ja nie wyśle sprzętu dopóki nie będę miał jakiegoś punktu zaczepienia.
Uprzedzam pytania : McAfee mam na kilku laptopach i na żadnym nie mam z nim problemu.
Robiłem rozszerzony test powierzchni dysku programem producenta dysku i także nic. Wydaje mi się że podjerzanie często parkuje głowice.


sz
szamot666
Posty: 7
Rejestracja: 02 mar 2016, 12:36

Re: Inspiron 15 3878 - błagam o pomoc.

Postautor: szamot666 » 20 maja 2016, 08:40

Po mojemu dysk jest do wymiany tym bardziej że ma obszar o szybkości 1 MB/s. Uruchum test o nazwie MHDD lub WHDD - pokaże ci czasy dostepów do wszystkich sektorów i będzie jasność - HD Tune nie jest dobrym narzędziem jak sobie porównasz to potem z tym co ci pokaże WHHD lub MHDD.


Dell E6410 I7-620M, 4GB RAM, 128GB SSD ADATA SP900
gl
glucosum2
Posty: 4
Rejestracja: 17 maja 2016, 13:18

Re: Inspiron 15 3878 - błagam o pomoc.

Postautor: glucosum2 » 20 maja 2016, 15:04

Dzieki za podpowiedź ale potrzebuję pomocy. Dell ma UEFI i broni jak nie wiem co dostępu do dysku wewnątrz. Mam uruchomiony MHDD ale pomimo najróżniejszych manipulacji w moim ubogim BIOSIE pisze że go nie widzi. Kiedyś już miałem z tym problem na HP ale nie pamietam jak go rozwiązałem. Może jakaś podpwiedź ?

W BIOSIE TYLKO AHCI

Pokonałem już uruchomienie MHDD ale nie widzi żadnego dysku.


pi
piotr_solek
Dellmania UltraUser
Posty: 861
Rejestracja: 31 sie 2015, 12:39
Kontaktowanie:

Re: Inspiron 15 3878 - błagam o pomoc.

Postautor: piotr_solek » 20 maja 2016, 21:29

Daj mu pobrac wykonać zadania które obciążają dysk/system. Jeśli przerywasz to system nie może np dokonać instalacji wcześniej pobranych poprawek. Jest to denerwujące (obciązenie dysku) ale często się to pojawia po nowych instalacjach gdzie pobierana jest i instalowana duża liczba poprawek/aktualizacji. Inna sprawa , że parametr Gsens wykazuje wcześniejsze "wstrząsy". Nie ma paniki ale warto mieć to na uwadze. Dysk wydaje się być ok..przynajmniej na tym smarcie.

Co do obciążenia to nie zgaduje tylko ostatnio instalowałem 3 różne systemy (Windows 7,8,10Pro) na siedmiu różnych laptopach dell i na każdym pojawiał się w pewnym momencie motyw z nienormalnym obciązeniem dysku. Nawet w menadzeże nie ma winowajcy. Trzeba zostawić..poczekać na zakończenie i restart.

Co do pozbycia się UEFI można dysk podpiąć jako "drugi" (usb) sformatować jakimś zaawansowanym menadżerem do dysków.


Upgrade i konserwacja laptopów. Modemy wwan.
Optymalizacja systemów w obrębie OS bez zbędnego zaśmiecania dodatkowymi aplikacjami. Zgadywanie upss tz diagnostyka drobnych usterek.
Nie pracuje dla Dell.
gl
glucosum2
Posty: 4
Rejestracja: 17 maja 2016, 13:18

Re: Inspiron 15 3878 - błagam o pomoc.

Postautor: glucosum2 » 21 maja 2016, 17:14

Trochę problemów ale udało się.
Tu jest wynik.
Obrazek Obrazek Obrazek

Co do pracy w stresie to ona występuje dość często i nie ma na to wpływu aktualizacje. Mam tak skonfiugurowane że bez zgody nic się nie instaluje. Poza tym wszystkie aktualizacje zainstalowane, sterowniki najnowsze. Zresztą próbowałem kiedyś zainstalować wszystkie stery bezpośrednio od producentów podzespołów i też nie było żadnej poprawy.

Jakieś pomysły....


Awatar użytkownika
MarekatDell
Dell Polska
Posty: 429
Rejestracja: 12 wrz 2013, 08:47

Re: Inspiron 15 3878 - błagam o pomoc.

Postautor: MarekatDell » 30 maja 2016, 21:48

Witaj.
Czy próbowałeś wyłączyć "prefetch" i "superfetch" ?

Jeżeli nie, instrukcja poniżej:

Perfetch jest odpowiedzialny za to, że często używane dane są przechowywane w początkowej części dysku twardego.

Superfetch magazynuje często używane dane i programy w RAM-ie.

Biorąc pod uwagę szybkość odczytu dysków SSD obie te funkcje są zbyteczne.

Procedura konfiguracji:

Start
Uruchomić regedit jako administrator
W katalogu "HKEY_LOCAL_MACHINE" odszukać klucz
"SYSTEM/CurrentControlSet/Control/SessionManager/MemoryManagement/PrefetchParameters"
i zmienić w "Enable Prefetcher" i "Enable Superfetch" wartość na "0"


Pomoc techniczna online: http://dell.to/1hSq20B | Stan zamówienia: http://dell.to/1lHzKc0 |
Infolinia: 022 5795 700 | Formularz e-mail: http://dell.to/1p6GM6l | Aplikacja SupportAssist: http://dell.to/1tEnira

#Iwork4Dell

Wróć do „Laptopy Dell Inspiron”

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Google [Bot]