Strona 1 z 1

Opisy gwarancji - co znaczy NBD a co znaczy CAR.

: 30 lip 2010, 17:52
autor: DELLMania
W tym poście wytłumaczymy co znaczą poszczególne gwarancje. Wielu z Was się o to pyta i chyba czas najwyższy wszystko wytłumaczyć.

1. CAR
To chyba najpowszechniejsza gwarancja wśród użytkowników domowych.
CAR to skrót od (Collect and Return) - najprościej rzecz ujmując - zapakuj, wyślij i
czekaj aż dostaniesz naprawione. W tym schemacie gwarancyjnym, jeśli nasz sprzęt ulegnie uszkodzeniu, pakujemy go w karton (najlepiej oryginalny) a następnie wysyłamy do firmy Dell. Po naprawie Dell odeśle nam sprzęt - wszystko się odbywa oczywiście na koszt Dell, chyba że okaże się że naprawa nie podlega gwarancji - nap zalany laptop itd.

2. NBD
To gwarancja którą tak na prawdę warto mieć. Next Business Day. Oznacza to, że jeśli zgłosimy nasz problem w firmie Dell dzwoniąc na support (pomoc techniczną), to serwisant firmy Dell zjawi się u nas w następnym dniu roboczym - gdziekolwiek byśmy byli ( w Polsce, chyba że mamy wykupioną gwarancję międzynarodową). Był już przypadek że serwis jechał np na molo w Gdyni.

To najbardziej podstawowe i najczęściej używane gwarancje. Jeśli chcecie żeby opisać jakąś inną to napiszcie w poście - uczynimy to.

Re: Opisy gwarancji - co znaczy NBD a co znaczy CAR.

: 11 mar 2013, 14:32
autor: Daban
Ja czekam miesiąc na naprawę przy NBD. Po to była kupiona NBD aby w razie problemów szybko je rozwiązać, a jak przyszło co do czego to na infolinii siedzi chyba Czech (sądząc po nazwisku) który po polsku mówi kiepsko i kiepsko rozumie, a sama sprawa rozwiązania problemu się ciągnie już miesiąc. Dodzwonienie się na infolinię też jest irytujące bo się czeka 20-30 minut aż będzie wolny konsultant. Obawiam się że NBD było na pokaz na samym początku, a teraz jakość serwisu jest beznadziejna. Jeśli chłopaki z DELLa by zaprzeczali to niech się wytłumaczą z service tag: B4TQZP1