Strona 1 z 1

Usługi serwisowe DELL

: 28 maja 2015, 13:46
autor: MarekatDell
C&R (Collect & Return) lub “Odbiór i zwrot” – podstawowa usługa gwarancyjna, która obejmuje odbiór sprzętu przez kuriera, naprawę w centrum serwisowym Dell i zwrot systemu w ciągu dziesięciu dni roboczych, po zakończeniu diagnozowania problemu za pośrednictwem infolinii, gdy technik Dell stwierdzi i wprowadzi do bazy danych informacje o awarii systemu w zależności od dostępności części. (maksymalnie 30 dni).

Obowiązki klienta
Aby firma Dell mogła wypełnić swoje zobowiązania świadczenia pomocy technicznej, Klient powinien:
• Podać numer seryjny systemu, którego dotyczy zapytanie
• Zapewnić firmie Dell pełny, bezpieczny i szybki dostęp do produktów
• W terminie od 2-5 dni od zgłoszenia problemu, po nieudanej próbie jego rozwiązania przez telefon, powiadomić firmę Dell, jeśli nie będzie obecny w wyznaczonym czasie.
• Zapewnić, aby system się znajdował w łatwo dostępnej lokalizacji a pracownikom nie groziło niebezpieczeństwo.
• Bezpłatnie udostępnić firmie Dell sprzęt i usługi słusznie wymagane przez firmę Dell, potrzebne do odpowiedniego wykonania przez nią usług
• Udostępnić na własny koszt zasoby telekomunikacyjne wymagane przez firmę Dell do wypełnienia zobowiązań oraz do testów, działań diagnostycznych i napraw.
• Utrzymywać pełne kopie bezpieczeństwa oprogramowania i danych zgodnie z najlepszymi zasadami postępowania i w każdej chwili przed zwróceniem się do firmy Dell z prośbą o wykonanie usług.
• Potwierdzić swoją odpowiedzialność za przywrócenie własnych aplikacji po wykonaniu usług.
• Informować firmę Dell o każdym przemieszczeniu systemu.
• Przeprowadzić inne czynności, które mogą być wymagane do jak najlepszego wykonania usługi przez firmę Dell




NBD (Next Business Day) lub Serwis u Klienta – w razie wystąpienia awarii systemu w ramach usługi Serwis u Klienta firmy Dell do klienta wysyłany jest technik serwisowy i zapewniana jest bezpłatna usługa i części.

Obrazek

Wymiana części przez inżyniera – firma Dell w ustalonym terminie (we wskazanym dniu i ramach czasowych) wyśle na miejsce inżyniera serwisowego z częścią zamienną w ciągu od 2 do 5 dni po nieudanej próbie rozwiązania problemu przez telefon. Po przybyciu do Klienta inżynier zainstaluje i przetestuje część zamienną. Inżynier uzyska od klienta potwierdzenie wykonania naprawy.

Wymiana części przez klienta – firma Dell może wysłać bezpośrednio do Klienta nową cześć, którą można z łatwością wymienić za uszkodzoną. Części są określane przez technika firmy Dell podczas diagnozowania problemu. Należą do nich monitory, myszy, klawiatury do komputerów stacjonarnych, baterie do notebooków, zasilacze sieciowe itd.