Strona 1 z 1

Czyszczenie w serwisie Dell

: 08 cze 2011, 19:51
autor: duszek
Czy po oddaniu laptopa do serwisu (kilka drobnych usterek, przerywające głośniki, luźno zamontowane zawiasy po pierwszej naprawie) i zgłoszeniu zbyt częstego przegrzewania się (i ogólnie chodzenia cały czas na wysokich temperaturach) po poproszeniu przeczyszczą go dokładnie? Bo sądzę, że w kurzu leży mój problem.
I czy po zgłoszeniu, że pomiędzy ekranem (LCD) a ochronnym plexi na samym środku ekranu siedzi mi jakiś robaczek (już zdechł, ale 2 dni temu jeszcze chodził, próbowałem go przepędzić) to mi go stamtąd wyciągną? Lub chociaż pozwolą samemu rozebrać laptopa i samemu go wyczyścić bez utraty gwarancji?

Re: Czyszczenie w serwisie Dell

: 09 cze 2011, 16:04
autor: DELLMania
Na pewno nie pozwolą samemu rozebrać bez utraty gwarancji ale możesz spróbować sprężonym powietrzem zadziałać. Ale wątpię. tzw "przecinki" potrafią doprowadzić do szału jak wlezą w ekran :)

Re: Czyszczenie w serwisie Dell

: 09 cze 2011, 18:03
autor: duszek
Sprężonym powietrzem to chyba mówimy tylko o dmuchaniu w wylot od chłodzenia procesora, bo na tego robala w ekranie to nic poza rozkręceniem nie podziała. Ale dmuchać lepiej na wyłączonym, czy włączonym komputerze? I czy to przypadkiem nie pogorszy? W końcu kurz nie zostanie wyciągnięty, tylko wepchany jeszcze bardziej...

Re: Czyszczenie w serwisie Dell

: 09 cze 2011, 18:15
autor: DELLMania
Osobiście robię tak:
Rozkręcam tak żeby nie porobić śladów, dmucham i skręcam. Każdy jednak sam niech decyduje co zrobi :)

Re: Czyszczenie w serwisie Dell

: 10 cze 2011, 15:43
autor: duszek
Jak to rozkręcasz tak aby nie porobić śladów? Tak żeby nie skapowali się, że było rozkręcane aby nie stracić gwarancji? W ten sposób to teoretycznie mogę sobie sam całego laptopa rozkręcić, dokonać odpowiednich czyszczeń i skręcić. Nie mają w Dellu innego sposobu zdiagnozowania, że laptop był rozkręcany jak ślady na śrubkach, czy elementach wewnątrz? Żadnych plomb, naklejek w środku?

Re: Czyszczenie w serwisie Dell

: 10 cze 2011, 16:57
autor: DELLMania
Tylko ślady na śrubkach więc jak masz dobry śrubokręt to możesz spróbować. Niestety śrubki są pokryte czarną farbą i przeważnie rozkręcanie ich pozostawia ślady. W środku nie ma naklejek i plomb. Nie zauważyłem przynajmniej u mnie w Precisionie. Poza tym nie zauważyłem żeby serwisant który przyjeżdża do naszych sprzętów sprawdzał czy był rozkręcany :)
Nie wiem jak to jest z wysyłkami. My mamy gwarancje NBD.

Re: Czyszczenie w serwisie Dell

: 15 kwie 2012, 23:09
autor: Iwona
Każde czyszczenie jakie przeprowadzamy to wyłacznie na urzadzeniach odlączonych od zasilania. Sprężone powietrze w pojemnikach ma tendencje do skraplania się i bardzo szybkiego odparowywania. Niestety jest możliwość doprowadzenia do zwarcia w tym przypadku, a tym samym do różnych groźnych ewentualności. Sprężone powietrze w butli jest w stanie płynnym, przez co butlę należy trzymać w pozycji pionowej ( a nie do góry dnem) PRzed użyciem najlepiej jest wstrzasnąć.
I jeszcze raz ,, UPEWNIJ SIĘ CZY WSZYSTKIE ZRÓDŁA ZASILANIA SĄ ODŁĄCZONE - NIE ZAPOMNIJ O BATERI ZASILAJĄCEJ)
Nie wszystko uda się wyczyścić przy pomocy sprężonego powietrza. Niektóre elementy, takie jak wloty i wyloty powietrza
z procesora lub karty graficznej w przypadku częstego używania sprzętu nalezy co 6 miesięcy przeczyścić ręcznie rozkręcając laptopa. Wówczas usuwamy ręcznie, oraz przy pomocy pędzelka wieksze ilości kurzu, resztę przedmuchujemy sprężonym powietrzem, oraz nakładamy nową pastę, lub zakładamy nową taśmę termoprzewodzącą o odpowiedniej grubości i odpowiednim stopniu odprowadzania ciepła. To chyba tylko tyle - za to jaka frajda, że sprzęt nie musi jechać do serwisu i zostaje nam kupa pieniążków w kieszeni. Najgorszy jest pierwszy raz - później będzie już tylko lepiej.