Strona 1 z 1

xps 1421x bez tożsamości, nierozponzawalny kod produktu

: 19 paź 2014, 17:07
autor: Sadripper
Witajcie,

witam wszystkich uprzejmie. Zarejestrowałem się na forum, bo nie mam już innych pomysłów, jak się ratować i co robić.

Sprawa wygląda następująco:
Kupiłem "nowego" (jak się okazało później, nie całkiem nowego) della xps 14. Kupiłem go na fakturę, za sporą kwotę. Po pięciu dniach, kiedy dotarł zakupiony office i mogłem zacząć go używać (to komputer do pracy), zauważyłem jaśniejszą plamkę na ekranie. Widoczną tylko na jasnym tle. Zgłosiłem to sprzedawcy i dostałem odpowiedź, która natychmiast mnie uczuliła na dalsze działania - otóż sprzedawca, nie widząc komputera, napisał, że to musi być uszkodzenie mechaniczne.

Mam już ekspertyzy z dwóch serwisów, które to wykluczają, więc postanowiłem sprawdzić, co na to dell.

I tu zaczynają się schody.

Ani Polska, ani Niemiecka, ani Brytyjska, ani Amerykańska strona dell nie rozpoznają kodu produktu i kodu serwisowego. Nie mam pojęcia, co dalej - jak sprawdzić, skąd ten komputer się wziął, na jaki rynek był wypuszczony i w jakiej konfiguracji (okazało się bowiem, że pod blaszką na spodzie nie ma dwóch śrubek!).

Nie jestem w stanie nawiązać kontaktu email z dellem, bo niezależnie od strony wyrzuca błąd kodu komputera.

Byłem osobiście w dellu w pl i tam twierdzą, że nic nie mogą zrobić, bo ich system nie rozpoznaje kodu komputera. Ze sprzedawcą będę walczył rękojmią, bo to jedyna droga, ale muszę też wiedzieć, co to w ogóle za komputer i co mi wcisnęli, bo to dodatkowy argument, żeby zmusić ich do działania.

ps. w czasie osobistej wizyty dell potwierdził, że przebarwienie to wada podlegające naprawie gwarancyjnej, ale - nie zrobią jej, bo nie wiedzą, co to za komputer.

Pomóżcie proszę, bo nie wiem już, co dalej.

ps,2 - jeśli nie ten dział, bardzo proszę o przeniesienie postu do odpowiedniego, a nie wyrzucanie.

ps3. kod z naklejki to ffkkds1

Re: xps 1421x bez tożsamości, nierozponzawalny kod produktu

: 21 paź 2014, 17:02
autor: MarekatDell
Witam,

W pierwszej kolejności poproszę o usunięcie numeru ST we wpisie rozpoczynającym wątek, z uwagi na politykę prywatności. Nie należy udostępniać tego numeru do wiadomości publicznej.

Skoro dokonałeś zakupu urządzenia opisanego jako nowe, na fakturę, a sprzęt okazuje się być niewiadomego pochodzenia z brakiem możliwości serwisu, taką sprawę trzeba zgłosić odpowiednim instytucjom i dochodzić swych praw u sprzedawcy, bo to on - nie producent, jest z Tobą związany umową kupna - sprzedaży.

Jeśli sprzedawca nabył ten sprzęt legalnie, winien być w stanie to udowodnić podając numer zamówienia, który otrzymał od swojego dystrybutora.

Pozdrawiam.