Strona 1 z 1

Dell Backup and Recovery Premium - nie widzi dysku USB

: 10 sty 2015, 10:31
autor: inspektor
Przy pierwszym instalowaniu oprogramowania na nowym E7440 wykupiłem od razu program Dell Backup and Recovery Premium. Niestety, żadna próba wykonania kopii systemu na zewnętrznym dysku USB nie powidła się, gdyż program nie widzi dysku (windows nie ma z tym problemu). Na stronie Dell nie znalazłem nic na ten temat, a kontakt z suportem jest marny.
Może ktoś z Was spotkał się z takim problemem?

Re: Dell Backup and Recovery Premium - nie widzi dysku USB

: 22 sty 2015, 15:13
autor: MarekatDell
Jaką wersję aplikacji DBaR posiadasz?
Co to za model dysku?

Re: Dell Backup and Recovery Premium - nie widzi dysku USB

: 16 lut 2016, 23:17
autor: Bodek
Czy może coś się wyjaśniło w tej sprawie ? = mam identyczny problem na "Latitude E5550", a suport DELL-a nie reaguje na zgłoszenie?

Re: Dell Backup and Recovery Premium - nie widzi dysku USB

: 17 lut 2016, 12:18
autor: piotr_solek
Nie ma się co dziwić. Nie ma identycznego problemu. Nikt z was nie napisał podstawowych kwestii jak: wersja OS (fabryczna czy "nowa" instalacja) , wersja DBaR, model, pojemność nośnika na który chcecie zgrać kopię już nie wspomnę o załączeniu zdjęć na potwierdzenie..
Wpisywaliscie w wyszukiwarkę wasz "problem"?

Re: Dell Backup and Recovery Premium - nie widzi dysku USB

: 17 lut 2016, 13:26
autor: Bodek
Identyczny w sensie, że DBAR nie widzi dysków zewn. USB (próbowałem już trzech, każdy 1 TB). Program robi bez problemu tylko "nośnik przywracania obrazu fabrycznego" (wtedy jeszcze widzi dysk zewn.), natomiast przy próbie wykonania aktualnej kopii/obrazu systemu na tym samym dysku zewn. daje komunikat: "Wybranego nośnika nie można używać do odzyskiwania" (DBRM-fabr.jpg). Po podłączeniu innego (świeżo sformatowanego) dysku zewn. program go nie widzi (DBRM-brak_lok.jpg), dopóki nie zrobi się kolejnego obrazu fabrycznego, ale w następnym kroku znowu to samo, czyli brak możliwości zrobienia aktualnej kopii/obrazu.
Laptop to E5550 (kupiony w ubiegłym tygodniu) z fabrycznie zainstalowanym Win7pro64bit; wersja "DBAR Premium" to: 1.9.2.8; podłączane dyski 1 TB to: "WD My Passport", "WD Elements" i "Seagate Backup Plus".
Frustrujące jest też to, że na identycznym laptopie (ten sam model, system i DBAR + ten sam sprzedawca) kupionym miesiąc wcześniej wszystko działało bez zarzutu.
Szczegółowy opis przesłałem do suportu DELL-a w piątek - brak odpowiedzi do dziś.

Re: Dell Backup and Recovery Premium - nie widzi dysku USB

: 17 lut 2016, 19:44
autor: piotr_solek
A program został poprawnie skonfigurowany? Był instalowany przez ciebie czy tam skąd był kupowany? Ja bym go odinstalował i zainstalował raz jeszcze pozwalając na utworzenie partycji recovery i innych składników potrzebnych do poprawnego działania.
Mam model e5440.

Re: Dell Backup and Recovery Premium - nie widzi dysku USB

: 17 lut 2016, 20:13
autor: Bodek
Program był zainstalowany w wersji BASIC, ja tylko dokupiłem PREMIUM (+ program zaktualizował się z wersji 1.7.5.60 do 1.9.2.8).
Z reinstalacją na razie się wstrzymuję, bo:
#1. Nie mam do końca pewności, czy nie ucieknie mi licencja PREMIUM;
#2. Czytając różne posty na ten temat, mam obawy że reinstalacja DBaR spowoduje utworzenie kolejnej partycji RECOVERY (ktoś pisał, że po 6 reinstalacjach miał ich 6 ...???).
Póki co dzisiaj jeszcze raz wysłałem zgłoszenie do suportu DELL-a - tym razem został nadany sprawie numer zgłoszenia = może coś z tego wyniknie...

Re: Dell Backup and Recovery Premium - nie widzi dysku USB

: 17 lut 2016, 22:13
autor: piotr_solek
Do premium jest klucz, co nie? Napisz na priv do MarekatDell to może cię naprowadzi. Program musi być poprawnie zainstalowany by mógł w pełni działać.

Re: Dell Backup and Recovery Premium - nie widzi dysku USB

: 22 lut 2016, 22:35
autor: Bodek
Pomogło odinstalowanie DBaR, a potem ponowna instalacja i sformatowanie zewn. dysku USB = teraz wszystko działa bez zarzutu. Licencja Premium pozostała (jest przypisana do płyty).