Strona 1 z 1

Latitude E6430 problemy z GSM

: 21 lip 2020, 09:52
autor: Gienekb
Posiadam Latitude E6430 z zainstalowanym Windows 10. Laptop ma wbudowany modem DW5560. Miesiąc temu korzystałem z internetu GSM w sieci PLAY, wszystko było OK. Tydzień temu chciałem ponownie skorzystać z tego połączenia, ale nie mogę, bo modem wykrywa połączenie (operatora) a pod spodem widnieje napis ROZŁĄCZONO. Gdy ręcznie chcę uzyskać połączenie, to dostaję komunikat "Nie można połączyć się z tą siecią. Dane komórkowe nie działają poprawnie. Spróbuj ponownie później." Gdy wymienię kartę SIM na innego operatora, to zachowanie modemu jest identyczne.
Moje pytanie: czy to jest wina programowa (konflikt z windows 10) , czy modem DE5560 jest uszkodzony (chociaż jest poprawnie wykrywany przez system (producent, model, oprogramowanie układowe, typ sieci, klasa danych, IMEI, IMSI, identyfikator SIM ICCID)? Gdzie popełniam błąd? :oops:

Chyba jednak "padnięty" jest modem, bo zainstalowałem Dell Mobile Broadband Manager i w zakładce INFORMACJE O SYSTEMIE nie mam nic więcej poza wersją oprogramowania. W zakładce POŁĄCZENIE - Brak komunikacji w przenośnym urządzeniu szerokopasmowym.

Trochę to dziwne (mnie wprowadziło w błąd), bo windows 10 wykrywa informacje o modemie GSM i operatorze, a zainstalowany program już tego nie widzi. :shock:

Re: Latitude E6430 problemy z GSM

: 23 lip 2020, 16:04
autor: Gienekb
Jednak to jest coś innego. Wstawiłem nowy modem, bios go wykrywa. Gdy włączę SIEĆ KOMÓRKOWA, to pokazuje siłę sygnału (Chyba - taki trójkąt w pionowe paski), operatora (POL (HSPA), a pod spodem - Rozłączono. Program Dell Mobile Broadband Manager nie widzi tego modemu.
Ręce opadają, bo nie wiem gdzie tkwi problem.
Może ktoś miał podobne perypetie?