Strona 1 z 1

Problem z uruchamianiem Dell Inspiron 7559

: 05 kwie 2018, 09:37
autor: Dana
Dzień dobry,
Od jakiegoś czasu (około 3 tygodnie) mam problem z uruchamianiem dwuletniego notebooka Dell Inspiron 7559.
Problem polega na tym, że po wciśnięciu przycisku Power podświetla się klawiatura, zapala się dioda ładowania baterii na biało i po 2-3 sekundach zaczyna migać na pomarańczowo. Na ekranie od momentu wciśnięcia przycisku Power nie pojawia się nic. Klawiatura świeci cały czas a dioda miga aż do momentu wyłączenia przeze mnie sprzętu. Czasami zdarza się, że wyłączenie i włączenie pomaga i sprzęt uruchamia się potem normalnie., ale ten sposób pomaga rzadko.
Wykonałam diagnostykę Dell. Jedyny problem jaki został znaleziony to "Żywotność baterii dobiega końca".
Kilka dni temu po wystąpieniu problemu odpięłam baterię od płyty głównej. Na zasilaczu na 3 próby za każdym razem sprzęt się podniósł. Gdy podpięłam baterię znów nie zadziałał (zarówno z podpiętym zasilaczem jak i bez niego).
Teoretycznie problem więc wskazuje na baterię aczkolwiek następnego dnia problem znów powrócił. Wyłączyłam sprzęt. Wyjęłam kość pamięci i ją włożyłam co spowodowało że notebook uruchomił się. Zauważyłam, że po wystąpieniu problemu laptopa można uruchomić na 2 sposoby: odpinając baterię i podpinając sam zasilacz lub przy wyłączonym sprzęcie wyjąć i włożyć kość pamięci (niezależnie od slotu).
Wykonałam test pamięci na obu slotach (diagnostyka Dell oraz MemTest), test dysku i żadnych błędów nie znaleziono. Chwilowo nie mam żadnej kości na podmianę a wiem, że nie zawsze testy wykazują błędy.
Nie robiłam upgrade`u BIOS z uwagi, iż mam obawy czy sprzęt się podniesie. Sam reset BIOS nic nie wniósł do sprawy.
Jeśli chodzi o BSOD to pojawił się jeden jakieś 2 miesiące temu, ale dotyczył on oprogramowania, które zostało już odinstalowane. W logach systemu także nie ma błędów odnośnie czegokolwiek.
Opisany wyżej problem pojawia się niezależnie od tego czy przy podpiętej baterii jest podpięty zasilacz czy też bez niego.
Notebook ma ten sam problem także w momencie gdy robię restart sprzętu (np.: po zainstalowaniu lub odinstalowaniu jakiegoś oprogramowania, aktualizacji systemu, itd., itp.).
Kontaktowałam się ze wsparciem Dell. Zalecono wymianę baterii.
Na koniec dodam, że bateria po naładowaniu działa od 2,5-3,5 godziny.
Ostatnio problem się nasilił. Wcześniej pojawiał się raz na kilka dni a teraz prawie codziennie.
Czy ktoś się spotkał z czymś takim?
Znalazłam podobne problemy w internecie ale najczęściej komunikat ewidentnie świadczył o uszkodzonej baterii a tutaj mam wątpliwości ze względu na to iż po wyjęciu pamięci sprzęt ożywa.

Pozdrawiam,
Dana

Re: Problem z uruchamianiem Dell Inspiron 7559

: 07 kwie 2018, 19:54
autor: piotr_solek
Dobrze przyjrzeć się samej baterii i sprawdzić parameter zużycia oraz wizualnie samo złącze . Mi po zrobionym teście dellowskim (inny model laptopa) wyświetlał się ten parameter. W razie czego prosty program BatteryMon pokaże stan techniczny baterii.

Jeśli bateria trzyma 2-3h to trzeba to zweryfikować..być może jedno ogniwo szybciej się zużyło.
Można spróbować doprowadzić do kompletnego rozładowania i potem niezwłocznie naładować (przy wyłączonym laptopie). Może to pomóc, ale też i pogorszyć stan baterii (patrz uszkodzone/zużyte ogniwo).

Z aktualizacją (jeśli dotyczy) dobrze poczekać. Do tego potrzeba jest bateria (sprawna).

By wykluczyć inne błedy można popracować (na zasilaczu) kilka dni (kilkanaście godzin) na laptopie bez baterii.

Re: Problem z uruchamianiem Dell Inspiron 7559

: 16 kwie 2018, 19:24
autor: Dana
Niestety. Wymiana baterii nie pomogła. Co więcej problem się nasilił. Na odpiętej baterii też się nie zawsze podnosi. Od 2 dni juz jest tylko gorzej. Teraz nawet matryca przygasa po poruszeniu. Z uwagi na przedłużoną gwarancję sprzęt zgłosiłam. Zrobiłam i sprawdziłam co mogłam. Ze względu na posiadane doświadczenie mam swoje podejrzenie co pada. Napiszę po wizycie technika ☺

Re: Problem z uruchamianiem Dell Inspiron 7559

: 16 kwie 2018, 20:15
autor: piotr_solek
Dana pisze: Ze względu na posiadane doświadczenie mam swoje podejrzenie co pada. Napiszę po wizycie technika ☺


Po opisie usterki można było to wywnioskować.

Sam nigdy nie korzystałem z napraw gwarancyjnych, ale czasem dobrze w taką zainwestować. A technik zrobi swoje i wymieni, co trzeba (lub nie).