Strona 1 z 1

DELL inspiron 5537

: 14 cze 2015, 14:40
autor: kompik
Witam, mam problem z wbudowanym mikrofonem i bardzo proszę o pomoc - podczas rozmowy przez skypa bardzo źle mnie słychać /zaktualizowałam wszystkie stery do najnowszych, mikrofon podczas rozmowy testowej skypa działa (jest czuły nawet podczas delikatnych uderzeń), ale mój głos jest ledwo słyszalny i słychać szumy - głośniki działają ok. - nadmieniam, że jestem zielona i jeśli ktoś z Was podejmie próbę podania wskazówek do naprawy mojego problemu to bardzo proszę mieć to na uwadze.

Re: DELL inspiron 5537

: 15 cze 2015, 10:38
autor: Karoolcia
Witaj ;)
Jeżeli próbowałaś ze sterownikami i one nic nie pomogły, to jedyną opcją będą ustawienia. Najpierw musisz sprawdzić jak są ustawione opcje w Dell Audio (znajduje się on na rozwiniętym pasku zadań, czyli długi pasek na dole i tam znajduje się mała strzałeczka do góry - tam będzie ikonka czarnego głośnika). W tym programie są opcje głośników jak i mikrofonów. Musisz posprawdzać jakie opcje będą najlepsze - w tym przypadku najlepiej jest sprawdzać przez rozmowę.
Drugą opcją są ustawienia Windowsa. Nie wiem jaki system posiadasz więc powiem uniwersalnie - to są opcje w "Panelu sterowania". a jest ono dokładniej w zakładce "Sprzęt i dźwięk". Kliknij na opcję "Dźwięk", wyskoczy Ci okienko z różnymi opcjami, my interesujemy się bardziej mikrofonem. W zakładce "Nagrywanie" jest mikrofon, możesz tam pozmieniać poziomy mikrofonu i zwiększenie wydajności mikrofonu - czyli jak druga osoba Cię słyszy. Reszta jest wytłumaczona więc to jest kwestia sprawdzania, również najlepiej to zrobić podczas rozmowy z drugą osobą.
Trzecią opcją jest zakładka "Komunikacja" (znajduje się również w zakładce "Dźwięk"), możesz zmniejszać lub zwiększać głośność innych dźwięków, czyli tych z otoczenia. Ta opcja automatycznie się włącza gdy zaczynasz rozmowę przez Skype. Czasami ta opcja może przynieść niekorzyści dla użytkownika - przez szmery i dźwięki może również ściszyć Twój głos (miałam podobnie).
Mam również takie pytanie - czy to Twój rozmówca stwierdził, że Ciebie słabo słychać? Jeśli w ustawieniach Skype Twój głos jest poprawny, to wina może być po stronie drugiej osoby, czyli w tym przypadku to on musi pobawić się w opcjach, które wymieniłam (druga i trzecia opcja, no chyba że i pierwsza, jeśli on/ona też posiada Dell).
W razie pytań pisz tutaj, postaramy się pomóc ;)

Re: DELL inspiron 5537

: 15 cze 2015, 12:33
autor: kompik
Serdecznie dziękuję za wskazówki - wszystkie w/w opcje wykonałam i w rezultacie słychać mnie lepiej, ale jeszcze oprócz mojego głosu słychać szumy, które zagłuszają mój głos. Mój system to Windows 8.1 pracuję pod wi-fi i spróbowałam podłączyć laptopa przez przewód do routera, ale nic nie pomogło. Rozmówcy skarzą się, że lepiej słyszą szmery niż mój głos. Dodam jeszcze, że Winamp odtwarza muzykę przez głośniki b. dobrze, czyli coś mam chyba źle ustawione (mikrofon wbudowany) może w Dell audio - sama już nie wiem - bawię się tym 2 dzień. Dziękuję za zainteresowanie moim problemem. Pozdrawiam,

Re: DELL inspiron 5537

: 15 cze 2015, 23:23
autor: Karoolcia
Nie pozostaje nic innego jak opcje Skype jak i Dell Audio. W Skype jest opcja ustawienia głośności mikrofonu jak i głośników, a co do szmerów i dźwięków z otoczenia to Dell Audio. Teraz laptopy posiadają bardzo (lub mniej) czułe mikrofony, przez co wszystkie dźwięki są równe (jeśli można by było tak opisać). Połączenie Internetowe raczej nie ma tutaj związku, bo wina raczej siedzi pomiędzy dwoma programami.
W Skype jest opcja automatycznego dostosowania ustawień mikrofonu, o ile dobrze pamiętam to jest w opcji "Narzędzia", a potem "Opcje". Tam powinna być zakładka powiązana z mikrofonem, już nie pamiętam. Wyłącz to i zobacz, czy to coś zmieniło.

Re: DELL inspiron 5537

: 16 cze 2015, 06:00
autor: kompik
Prawda jest taka, że moje próby naprawy problemu uwzględniły już wszystkie w/w opcje i b/z - dlatego odpuszczam na kilka dni, aby nabrać dystansu - jedno jest pewne - nie poddam się tak łatwo i będę kombinowała. Za wszystkie porady jeszcze raz bardzo dziękuję. Pozdrawiam,

Re: DELL inspiron 5537

: 16 cze 2015, 10:34
autor: Karoolcia
Hmm... Jeszcze myślę nad rozwiązaniem bo to mi nie daje spokoju ;)
A odhaczyłaś zaawansowane opcję w dźwięku? Tam są dwie opcje:
- "Zezwalaj aplikacjom na przejmowanie wyłącznej kontroli nad tym urządzeniem",
- "Nadaj priorytet aplikacjom w trybie wyłączności".
Jeśli nie to odhacz je.
Zobacz też, czy jak będziesz słuchała ich przez słuchawki też będą słyszeć szumy. Zobaczymy wtedy, czy problemem faktycznie jest mikrofon, a może głośniki. Wiem, że głośniki pracują bardzo dobrze, ale w Skype są inne ustawienia, które mogą zmieniać pracę głośników.
Również jest też jedno wytłumaczenie. Głośniki są dalej od mikrofonu (mikrofon u Ciebie jest prawdopodobnie koło kamerki, czyli u góry), więc może odbierać szumy od głośników. Jeśli słuchawki pomogą, to wszystko będzie działało prawidłowo i nie trzeba będzie się martwić ;) Słuchawki możesz kupić najtańsze lub średniej ceny, nie muszą być z wysokiej półki. Ale jak na początek kup najtańsze i sprawdź czy działa. Uwaga, słuchawki nie mogą być firmowe do telefonów (Samsung, Nokia, LG itp.), bo nie będą działały, ponieważ nie będą wykrywalne przez system. Nie muszą być akurat te duże, tylko zwykłe, małe (np. Panasonic, Philips, Sony albo z tańszych marek).

Re: DELL inspiron 5537

: 16 cze 2015, 11:25
autor: kompik
Bingo - mniej szumów, ale głos cichy (wszystkie suwaki głośności na max.)

Re: DELL inspiron 5537

: 16 cze 2015, 11:41
autor: Karoolcia
Która opcja pomogła? Żebym mogła jeszcze pomóc ;)

Re: DELL inspiron 5537

: 16 cze 2015, 12:12
autor: kompik
Odhaczenie tych dwóch opcji:- "Zezwalaj aplikacjom na przejmowanie wyłącznej kontroli nad tym urządzeniem",
"Nadaj priorytet aplikacjom w trybie wyłączności".

Re: DELL inspiron 5537

: 16 cze 2015, 12:23
autor: Karoolcia
A zaznacz drugą opcję: "Nadaj priorytet aplikacjom w trybie wyłączności" i zobacz, czy to coś dało. Tak myślałam, że Skype coś namieszał, bo dziwne by to było, że mikrofon źle odbiera głos skoro masz najnowsze, i co najważniejsze, działające sterowniki.

Re: DELL inspiron 5537

: 20 cze 2015, 17:53
autor: kompik
Niestety po wyczerpaniu wszystkich możliwości usterka nie została usunięta, a system zaczął mi dziwnie wariować - przywróciłam do ustawień fabrycznych i dalej to samo - zgłosiłam problem do serwisu i czekam na "magika". Pozdrawiam i bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi.

Re: DELL inspiron 5537

: 22 cze 2015, 17:27
autor: kompik
Serwis Dell stanął na wysokości zadania i w ekspresowym tempie zgłosił się do mnie serwisant - usterka została usunięta - okazało się,że wadliwy był mikrofon (został wymieniony na miejscu na nowy).

Re: DELL inspiron 5537

: 05 mar 2017, 23:00
autor: Marcin_N
Witam

Mam DELL'a 3537-8831 i niestety identyczny problem z tą tylko różnicą, iż laptop jest już po gwarancji. Usterka prawdopodobnie występowała od nowości (wcześniej nie korzystałem z mikrofonu).

Mam pytanie do "Kompik".

=> Czy naprawdę wymiana mikrofonu odbywa się na poczekaniu. Pytam bo nie uśmiecha mi się czyszczenie całego komputera z danych a następnie po naprawie przywracanie wszystkiego do pierwotnego stanu.

Oraz pytanie do wszystkich o godny polecenia serwis w okolicy Bytom - Chorzów - Katowice.

Z góry dziękuję.

Re: DELL inspiron 5537

: 06 mar 2017, 19:39
autor: piotr_solek
Marcin_N pisze:nie uśmiecha mi się czyszczenie całego komputera z danych a następnie po naprawie przywracanie wszystkiego do pierwotnego stanu.


Nic nie trzeba czyścić. Wyciągasz dysk lub instalujesz hasło na swoim koncie.