Dell XPS 15 (L521X) rozczarowanie

Problemy związane z: Laptop Dell XPS
Ra
Radhos
Posty: 3
Rejestracja: 27 gru 2012, 01:18

Dell XPS 15 (L521X) rozczarowanie

Postautor: Radhos » 27 gru 2012, 03:25

Pisze tutaj, bo chcialem sie podzielic moim doswiadczeniem z zakupionym 2 tygodnie temu laptopem Dell XPS 15.
Konfiguracja:
Intel Core i7-3632QM processor 2.20 GHz with Turbo Boost 2.0 up to 3.20 GHz (2GB Graphics & TPM)
Display : Elemental Silver Aluminium with 15.6" Ful Hi-Def (1080p) True Life WLED Display and Skype-Certified Hi-Def Webcam
Memory : 8192MB (2x4096) 1600MHz DDR3
Hard Drive : 750GB Serial ATA (7200RPM) + 32GB m-SATA SSD
Optical: 8X Slot Load CD/DVD Burner (Dual Layer DVD+/-R Drive)
Battery : 65 WHr 9-cell Battery
Graphics : HD Graphic 4000 and 2GB NVIDIA GeForce GT 640M (Optimus)
Wireless : Dell Wireless 1901 802.11a/b/g/n, Bluetooth v4.0 1 SR Wireless : Wireless Label 1901
Operating System : Windows 8 64bit, English

Wybor padl na ten model, bo z wielu marek wydawal sie najciekawszym laptopem z tak wysokimi parametrami
i niewatpliwie zauroczyl mnie tez swoim design'em.
Cena mimo, ze dosc wysoka wydawala sie wciaz przystepna porownujac do
MacBookPro z takimi samymi parametrami.
Tu w Danii, gdzie obecnie mieszkam zaplacilem za XPS 15 - 12.370 DKK czyli jakies 6748 zl
a za MacBook'a musialbym doplacic jeszcze ok 6.000 DKK, zeby miec taka sama konfiguracje...
Laptop jest mi potrzebny przede wszystkim jako mobilna stacja produkcji muzyki z ProTools'em.
Czyli zadnych gier i innych niepotrzebnych aplikacji.

Tyle tytulem wstepu, a teraz do rzeczy.
Jutro ktos wspolpracujacy z firma Dell przyjedzie, zeby odeslac laptop spowrotem do producenta.
Cieszy mnie to bardzo ze nie musze go sam odsylac. Musze przyznac,
ze serwis Dell'a ogolnie zrobil na mnie pozytywne wrazenie.
Jednak nie chce ryzykowac dalszego probowania naprawiania czy usprawniania laptopa,
ktorego kupilem, bo juz na samym starcie zastanawia mnie bardzo,
dlaczego juz po kilku dniach od zakupu musze dzwonic do serwisu zeby prosic o pomoc.
Dlaczego laptop za naprawde nie male pieniadze nie moze po prostu sprawnie dzialac???

A oto lista wykrytych problemow:
1. Grafika
Zaskoczylo mnie ze w laptopie z dwoma kartami graficznymi, ktore powinny rzekomo sie przelaczac automatycznie zaleznie od aplikacji, z monitorem FullHD jakosc DVD jest tak slaba?!? Nie moglem w to uwierzyc, ze zwyczajnie zobaczylem piksele, krawedzie postaci i przedmiotow nie byly naturalne i plynnie przesuwajace sie, a twarze wygladaly tak, jakby ktos aktorom za duzo makijazu nalozyl??? Problem z renderingiem? A moze sterownikami do kart graficznych? A moze system Optimus nie dziala? Sterowniki sciagnalem ze strony Dell, nie pomoglo.
W ustawieniach karty Nvidia nie moglem swobodnie wybrac, ktory program chcialbym zeby dokladnie taka karta supportowala...
Tylko niektore aplikacje mialy mozliwosc wyboru, a wiekszosc byla automatycznie przypisana do HD graphic 4000, czyli zintegrowanej. Przez cale dwa tyg mialem wrazenie ze nigdy nie zobaczylem mozliwosci NVidia...
Moze ta karta nadaje sie tylko do gier? A mnie gry nie interesuja... Moze mi taka karta nie potrzebna w ogole?
Jednak jakosc filmow jest dla mnie bardzo wazna, tak samo jak muzyki. Nie tylko do ogladania ale i edytowania.
Wiec ogolne wrazenie slabe... chyba ze oglada sie film z odleglosci 2m. :)

2. Bateria
Pomimo podawanych calkiem dobrych wynikow w testach w internecie musze przyznac ze moj XPS nidgy nie dzialal dluzej na baterii niz ok 3 - 3,5h przy ustawieniach oszczedzania energii. I czesto wskaznik baterii pokazywal bardzo dziwne czasy.
Po naladowaniu do 100% potrafil pokazac ze bateria bedzie dzialac ok 7.30h, po czym po 2 minutach juz bylo 2.30h,
a po kolejnych 3 minutach 6.30h... ???? Moze jednak ten Optimus cos tam przelaczal? :))
Wrazenie: niestabilnosc.

3. Touchpad.
Dziwny troche material. Juz po kilku godzinach uzytkowania pad wyglada jakby byl juz wytarty od wieloletniego uzytkowania
albo zwyczajnie ciagle pomazany.
Poza tym po ustawieniu i zapisaniu wrazliwosci, predkosci i gestow, takich jak zoom, zamykanie aplikacji, przewijanie stron w necie, touch pad nie chce reagowac na gesty...Chyba ze sie zrestartuje komputer albo ponownie je ustawi..
Bardzo denerwujace. Zainstalowanie ponowne sterownikow nic nie pomoglo...
Jednak touchpad w MacBook uwazam za najlepszy jaki kiedykolwiek mialem okazje sprobowac, po prostu niezawodny!

4. Problem z zanikaniem dzwieku w glosniczkach gdy podlacza sie ladowarke... Juz nawet nie chce mi sie tego komentowac....

5. Wtyki na sluchawki dosc luzne, jakby mialy wypasc za chwile...

6. Rapid Start Technology
Ciagle podczas startu Windows'a pokazuje komunikat ze ta technologia wydaje sie nie wlaczona..
I owszem nawet w BIOSie nie da sie jej wybrac, jest szarymi literami.
A instalacja sterownikow zawsze konczy sie niepowodzeniem i komunikatem ze moja konfiguracja jest za slaba?
czy cos w tym rodzaju..
Poza tym akceleracja dysku HDD jest wlaczona, przynajmniej tak pokazuja opcje.
Ale cos wydaje sie tu byc nie tak...

7. Windows 8
Podczas proby poprawienia dzialania touchpad'a, korzystajac z tips'ow na stronie Dell, jednak blednie przeprowadzonej...
wylaczylem Windowsa w nieprawidlowy sposob.. (przytrzymalem przycisk power przez 15 sec).
Po ponownym wlaczeniu komputera system sie juz nie uruchomil, pojawilo sie tylko logo Dell i koniec...
Zadnych opcji typu tryb awaryjny...
Musialem sie skontaktowac z serwisem Dell i po przestawieniu czegos tam w BIOSie dopiero moglem odpalic znow system,
jednak serwisant byl bardzo zdziwiony ze brakuje mi pewnych opcji bootowania.
Po ponownym odpaleniu Windowsa serwisant polaczyl sie z moim komputerem I zaczal w nim grzebac.
Sprawdzal przedewszystkim dyski I akceleracje.. nie moglismy tego wlaczyc...
Powiedzialem mu o innych problemach I zaproponowal ze powienienem zrobic restore systemu.
Tak zrobilem, a bylo to jakis tydzien po zakupie.
Po odpaleniu Windowsa z fabrycznymi ustawieniami dalo rade zakcelerowac dysk HDD,
jednak Rapid Start Technology sie nie uruchamia, jak pisalem wyzej.
Dodam jeszcze ze serwisant byl rowniez zaskoczony ustawieniami partycji.
Wyraznie bylo tez widac ze Windows nie jest zainstalowany na SSD dysku.. (tu akurat nie wiem czy tak powinno byc
I nie zdazylem go o to zapytac...)

8. Noise
Ten laptop,gdy wlacza mu sie wentylatorki potrafi byc tak glosny jak moj bardzo stary Fujitsu Siemens.
A myslalem ze duzo nowoczesniejszy model laptopa bedzie jednak sporo cichszy. Coz, mylilem sie...

Ah, dodam jeszcze ze po restore systemu, zadne z powyzszych problemow sie nie rozwiazaly...

Pozytywy:

- Design - tu akurat naprawde szacun! Wykonanie, wykonczenie, wyglad, minimalizm i prostota. Super! Przypomina troszke MacBook ale to akurat zaleta, nie wada.
- Jasnosc i kolory ekranu.
- najszybciej bootujacy sie I wylaczajacy Windows, jaki kiedykolwiek widzialem.
- usytuowanie portow
- brak problemow z WIFI mimo ze w wielu testach pisano o tym
- katy widzenia
- szybkosc kopiowania danych

Przyznam ze nie mialem okazji bardziej pomeczyc tego laptopa i sprawdzic wiecej rzeczy
ale zwyczajnie tez po 2 tyg i tylu zastanawiajacych mnie pytan, nie mam wiecej ochoty probowac cos robic z tym kompem.
Nie mam zaufania do tego sprzetu, nie chce ryzykowac ze bede sie tak musial z nim meczyc zawsze...
Poza tym Dell nie wymienia tak latwo modelu na nowy, dopiero po 3 probach naprawienia,
moze podejma taka decyzje. Tu w Danii na szczescie prawo pozwala klientowi zwrocic product w ciagu 2 tyg od zakupu
i zazadac zwrotu gotowki. I z tego przywileju wlasnie skorzystalem, choc wcale mnie to nie cieszy,
bo potrzebuje jak najszybciej dobry stabilny mocny laptop do produkcji muzyki!
A teraz jestem z now w tym samym momencie: musze cos wybrac i nie wiem za bardzo co...
Cena MacBookPro mnie troche zniecheca, pomimo dobrego systemu ratalnego.
Poza tym jakos nie moge sie przyzwyczaic do MacOs'a i jego ograniczonej konfiguracji...
Jednak musze przyznac ze w Mac'u wszystko dziala bardzo sprawnie.

Anyway...
Jezeli ktos mial podobne doswiadczenia z XPS 15, dajcie prosze znac.
Zastanawiam sie nad kupieniem jeszcze raz tego samego modelu. (?)
Moze moj byl felerny jakis...
Poza tym mam swiadomosc ze moja wiedza o komputerach moze byc wciaz niewystarczajaca,
wiec chetnie uslysze jakies porady, tipsy, itp.
Tymczasem musze przygotowac laptop na ktorym pisze do zwrotu... wiec to tyle.

Radhos


ni
niebieskikaloryfer
Dellmania User
Posty: 65
Rejestracja: 25 lis 2011, 07:38

Re: Dell XPS 15 (L521X) rozczarowanie

Postautor: niebieskikaloryfer » 27 gru 2012, 23:12

miales win 8 w default'cie ?


Ra
Radhos
Posty: 3
Rejestracja: 27 gru 2012, 01:18

Re: Dell XPS 15 (L521X) rozczarowanie

Postautor: Radhos » 27 gru 2012, 23:59

To znaczy?


ni
niebieskikaloryfer
Dellmania User
Posty: 65
Rejestracja: 25 lis 2011, 07:38

Re: Dell XPS 15 (L521X) rozczarowanie

Postautor: niebieskikaloryfer » 30 gru 2012, 12:10

czy miales zainstalowany windows 8 od nowości (przez producenta - Dell )


Ra
Radhos
Posty: 3
Rejestracja: 27 gru 2012, 01:18

Re: Dell XPS 15 (L521X) rozczarowanie

Postautor: Radhos » 03 sty 2013, 02:32

Tak, dokladnie. Gdy komputer przyjechal, system byl w fabrycznych ustawieniach. Trzeba bylo zakonczyc instalacje poprzez skonfigurowanie uzytkownika, hasla, sieci, design itp. A czemu o to pytasz?


li
lieft
Posty: 42
Rejestracja: 25 wrz 2010, 05:50

Re: Dell XPS 15 (L521X) rozczarowanie

Postautor: lieft » 01 lis 2014, 00:51

też mam dylemat czy brać nowego xps 15 z dyskiem ssd 512 Gb czy Macbooka pro z takim samaym dyskiem, absolutnie nie mam ochoty na zwroty itd. Sprzęt ma działać. Jak w końcu zrobiłeś? Wziąłeś maca?


zy
zylka_06
Posty: 1
Rejestracja: 02 lis 2014, 14:59

Re: Dell XPS 15 (L521X) rozczarowanie

Postautor: zylka_06 » 02 lis 2014, 15:04

Chyba przez autora został ten temat zamknięty.....

mam podobne przemyślenia Mac używany czy Dell XPS 15 (L521x) ale zaryzykuje. Myślę nad zakupem w Anglii. Też branża muzyczna ?


sp
spoko
Posty: 34
Rejestracja: 06 sty 2012, 13:46

Re: Dell XPS 15 (L521X) rozczarowanie

Postautor: spoko » 26 gru 2014, 15:42

Witam. Czytam ten post i muszę przyznać, że Dell produkuje masowo laptopy, które wymagają dopracowania przez kupującego lub kontaktu z serwisem w pierwszych dniach pracy. Osobiście związałem się z Dellem czterema laptopami. Jednym z nich jest XPS L502. Po tygodniu zaczął mi skwierczeć zasilacz. Oczywiście kontakt z serwisem i wymiana zasilacza na koszt Della w ciągu chyba trzech dni. Teraz kupiłem 5537. Po dwóch miesiącach użytkowania na matrycy pojawiła się jasna plamka wielkości około 5 mmm. Wysłałem email następnie drugi, otrzymałem kod serwisowy. Przyszedł email zwrotny i następnego dnia przyjechał pan technik z nową matrycą. Nadmienię, że laptop był wolny i działanie nie podobało mi się. Wgrałem nowysystem takiej samej dystrybucji i teraz działa jak trzeba.Trochę motałem się ze sterami WIFI ale dałem radę.
Reasumując warto kupować Dell ze względu na super serwis jednak trzeba poeksperymentować z samym systemem i jego konfiguracją. Myślę że Dell ma słabe wsparcie software. Aha - tego XPS L502 miałem w wersji N -bez systemu. Dokupiłem własny Windows 8. Pozdrawiam.


XPS L502X
li
lieft
Posty: 42
Rejestracja: 25 wrz 2010, 05:50

Re: Dell XPS 15 (L521X) rozczarowanie

Postautor: lieft » 07 paź 2016, 21:30

Odświeżę temat.
Ponad rok temu kupiem della xps i zwróciłem, nie pamiętam co się działo. Ok miesiac temu kupiłem najbardziej wypasiony xps z 32GB ramu + 1TB SSD. Też oddałem. Efekt był taki, że przy włączeniu samego filmu na YT zaczynał się grzać i szumiał wentylator. Do tego przy niższej jasności migotał obraz. Naturalnie zacząłem o tym czytać i się dowiedziałem, że tak mają też inni. Za taką kasę takie numery? Wygląda na to, że faktycznie dell to zwykły śmieć, delikatnie mówiąc. Jadą na starej renomie, ludzie widzą della w polskiej tv, polsacie, w urzędach, to sobie myślą, że to super sprzęt. Tymczasem moim zdaniem ten sprzęt do polskiego rządu jest dostarczany po specjalnej kontroli i jest on różny od tego, jaki można zakupić na stronie della, pomimo tego, że może ma takie same oznaczenia i parametry. Myślałem o kolejnym, innym modelu - precision, ale raczej nie chcę ryzykować kolejnych zwrotów. Zakup Macbooka razi mnie wyłącznie ze względu na kwestią przyzwyczajenia się do systemu, jest drogi, ale nieważne. Nie kupuję laptopa co chwilę, a jak już kupię, to nie chcę czegoś co się będzie sypało, nieważne czy zaraz po zakupie, czy po kilku miesiącach.

A jeszcze co do Appla, to mają lepszy serwis zdecydowanie. Reagują na zwrot natychmiast /wypróbowałem, system mi nie leżał/ i kasę zwracają od razu, nie jak dell, który trzymał ok 14 dni pomimo, że laptopa odebrali i mieli u siebie w ciągu chyba 3 -4 dni z powrotem od dnia zakupu. Poza tym z dellem trzeba uzgadniać wszystko telefonicznie, nie wystarczy mail. Z makiem, jak coś nawali podejdę do salonu, gdzie albo doradzą albo wymienią.

W dellu xps 9550 podobał mi się wygląd, dźwięk - głośniki, ale już klawiatura kiepska, również sama wtyczka zasilania to jakaś kpina, łatwo ją wyłamać. W macbooku jest to jednak rozwiązane genialnie - płaska wtyczka z magnesem. Nie ma mowy o wyrwaniu lub wyłamaniu z gniazda.

Podsumowując, nie wiem jakim cudem dell na swojej stronie ang. ma ciągłe rekomendacje jakichś fachowych czasopism i redakcji od gadżetów, które dają po 5 gwiazdek itd, tymczasem potem wychodzą takie kwiatki. Dla mnie to zwyczajny przekręt marketingowy, dziwię się tylko, że to na stronach ang się dzieje, prędzej o takie coś podejrzewałbym polskich "recenzentów".


Awatar użytkownika
AMSO
Dellmania User
Posty: 90
Rejestracja: 27 wrz 2011, 08:17

Re: Dell XPS 15 (L521X) rozczarowanie

Postautor: AMSO » 08 paź 2016, 06:12

Co do serwisu to się przyczepię, gdyż po prostu kupiłeś z taką gwarancją i nie ma się co dziwić. Zobacz ja mam latitude e6230 i gwarancja na kolejny dzień roboczy. Miałem problem raz z płytą następnego dnia był serwis wymienił wszystko na miejscu i poszedł. Apple się nie umywa bo trzeba czekać do 5 dni. Co na to powiesz? Dell ma różne gwarancje i trzeba o tym wiedzieć i wybierać (dokupować) takie jakie najlepiej nam pasują Potrzebujesz zawsze sprawnego lapka weź taką jak ja. Możesz czekać to nie płać dodatkowych pieniążków i czekaj. Pewnie Ci 5 gwiazdek dają właśnie za sprzęt z taką gwarancją jak ja mam. Widzisz 1 dzień i naprawione to jest to :)


Szukasz sprzętu klasy biznes? U nas znajdziesz laptopy poleasingowe w klasie A między innymi marki Dell. Mamy również komputery poleasingowe tej firmy zapraszamy. My pomagamy zawsze i wszędzie :)
li
lieft
Posty: 42
Rejestracja: 25 wrz 2010, 05:50

Re: Dell XPS 15 (L521X) rozczarowanie

Postautor: lieft » 09 paź 2016, 21:24

Wiesz, ale to nie ma nic wspólnego z gwarancją. Bo tu nie o gwarancję chodzi, ale o nowy produkt, który firma wysyła i który po wyjęciu z pudełka jest już wadliwy. I oni o tym doskonale wiedzą, że wysyłają bubla. Liczą zapewne na to, że komuś takie a nie inne szumy, szmery, odgłosy, grzanie, nie będą przeszkadzać, jednym słowem, że trafią na frajera. I jestem pewien, że wielokrotnie tak jest. Nie wierzę, że laptopy, jakie oddałem oni jakoś naprawili. Po prostu je sprzedali dalej kolejnej osobie.
Generalnie Apple wymienia laptopa na nowy, z tego co wiem od znajomych. Tam za bardzo nie ma co naprawiać. Z czekaniem też nie ma problemu, chyba, że ktoś mieszka np w Polsce, gdzie nie ma jabłkowych serwisów, są tylko te z drugiej ręki, czy jakoś tak.


Awatar użytkownika
AMSO
Dellmania User
Posty: 90
Rejestracja: 27 wrz 2011, 08:17

Re: Dell XPS 15 (L521X) rozczarowanie

Postautor: AMSO » 10 paź 2016, 09:09

Apple wymienia - Tak jak się popsuje i Dell też tak robi, a nie jak coś jest głośne. Mam MacBook Pro i MBOOK AIR i zgadza się oni wymieniają, ale tylko gdy sprzet naprawdę odmówi posłuszeństwa to dają 1 do 1. Warto zwrócić jednak uwagę, że Apple daje na swoje produkty 12 miesięcy gwarancji, a Dell już 3 coś za coś :).

Dell XPS o którym mowa czy ja wiem czy to bubel i czy oni wysyłają bo frajera znaleźli hmm widzisz ja przed zakupem czytam sobie opinie na temat lapka nim go kupię. Przykładowo wem, że MacBook Pro z 2012 roku z wyświetlaczem retina w trybie pracy na max obciążeniach daje szum na poziomie 46 -477 dB i to jest ogromny świet porównywalny na pewno z tym, o którym Ty piszesz. Czytam teraz, że Twój to w maksymalnym trybie to 48 dB - sporo, ale jak widać Apple nie jest lepsze ;). Nie bronię Della nie bronię też Apple po prostu każdy z producentów ma lepsze i gorsze modele. Dlatego przed zakupem poczytaj sobie w kilku źródłach, a na pewno unikniesz problemów, swojego rozgoryczenia i przede wszystkim nerwów. :).


Szukasz sprzętu klasy biznes? U nas znajdziesz laptopy poleasingowe w klasie A między innymi marki Dell. Mamy również komputery poleasingowe tej firmy zapraszamy. My pomagamy zawsze i wszędzie :)

Wróć do „Laptopy Dell XPS”

Kto jest online

Zarejestrowani użytkownicy: Google [Bot]